Projekt, který může změnit budoucnost

Řešíte nedostatek pracovníků a absolventů nejen v technických oborech?
Náš inovativní WEBOVÝ PORTÁL je zaměřený právě na podporu mladé generace při volbě profesí, aktuálně v technických oborech.

Současná situace v ČR:
- Nedostatek studentů na technických fakultách a následně i nedostatek zaměstnanců na technických pozicích.
- Negativní vývoj demografické křivky – počet studentů technických oborů se oproti roku 2010 snížil o 40 %.
- Poptávka po technicky vzdělaných lidech převyšuje počet absolventů odborných škol dokonce několikanásobně.
- Situace v českém průmyslu je alarmující!
Cíle platformy KÝM BUDU:
1. Aktuální podpora technických oborů.
- Atraktivní způsob přiblížení technické profese nové generaci.
- Zvýšení zájmu studentů o technické obory, změna postoje k technickým profesím.
- Výchova budoucí generace profesionálů. Získání mladé generace do důležitých profesí.
- Podpora diverzity v technických oborech.
- Pomoc s řešením problému nedostatku odborníků v technických profesích.
- Posílení konkurenceschopnosti českého průmyslu jako celku.
- Společenská odpovědnost.
- Podpora duálního vzdělávání v ČR.
2. Pomoc zdarma žákům, studentům a rodičům s výběrem budoucí profese.
KÝM BUDU osloví čtyři cílové skupiny:
- Žáky na druhém stupni základních škol.
- Studenty středních odborných učilišť a středních škol.
- Rodiče, kteří mají významný vliv při rozhodování o budoucí kariéře svých dětí.
- Pedagogy.
Hledáme partnery, kteří chtějí být součástí této společenské změny. Pojďme společně formovat budoucnost pracovního trhu! Můžeme inspirovat a připravit novou generaci talentů pro výzvy 21. století.
KÝM BUDU nabídne:
Poutavý obsah pro Generaci Z i Alfa. Pro maximální dosah mezi mladou generací bude tato platforma aktivně působit na sociálních sítích. Obsahem webu budou videoreportáže, podcasty, teasery, krátké psané reportáže (pro maminky a pedagogy), rozhovory s profesionály a další příspěvky. Důležitá bude forma a propojení seriózního webu s aktuálním světem mladých, a to i se zřetelem na jejich osobitý jazyk. Klíčová bude i každodenní aktivita na sociálních sítích. V plánu jsou také pravidelné newslettery a další interaktivní prvky, jako jsou webináře, webové besedy, eventy, projektové dny, besedy a soutěže. V budoucnosti nabídne technické tábory pro děti, podpoří vzdělání dětí ze sociálně slabých skupin. Ocení a podpoří výjimečné pedagogy STEM oborů. Zajistí efektivní spolupráci s výchovnými poradci.
Pro rok 2026 je připravena masivní mediální kampaň s cílem získat vědomou pozornost. Mediální plán připravila společnost Czechpromotion, včetně rozdělení jednotlivých mediálních kanálů, načasování obsahu a tonality komunikace odpovídající jednotlivým cílovým skupinám. Pro generálního partnera je připravena účast ve spotu v České televizi a další plnění ze strany dodavatele KÝM BUDU. Otevírá se možnost získat mediální prostor napříč silnými kanály s vysokým dosahem.
Poznámka: Konstrukce Media je odborným vydavatelstvím, organizátorem a pořadatelem odborných konferencí. Vydává časopisy SILNICE ŽELEZNICE, KONSTRUKCE a SVĚTLO, pořádá každoroční setkání mostařů – Mezinárodní sympozium MOSTY, organizuje odborné konference k aktuálním tématům jako je např. Konference JÁDRO. Aktuálně reaguje na potřeby zaměstnavatelů v průmyslových odvětvích a přináší nový inovativní nástroj KÝM BUDU s cílem řešit dlouhodobý a palčivý problém nedostatku odborníků v technických profesích.