Home  >  RSS čtečka  >  www.silnice-zeleznice.cz

RSS kanál - Časopis SILNICE ŽELEZNICE

Swietelsky stavební buduje na dálnici D3 úsek z Bošilce do Ševětína

Publikováno: 23.11.2017

„Jihočeská“ dálnice D3 konečně nabrala po letech tempo a už v září a říjnu mají být dokončeny další dva úseky Borek – Úsilné a Veselí nad Lužnicí – Bošilec. V první polovině roku 2019 pak i osmikilometrový úsek z Bošilce do Ševětína se čtyřmi mosty, dvěma nadjezdy a podchodem pro pěší, který staví společnost SWIETELSKY stavební ve sdružení s Metrostavem a Doprastavem s podílem rozdělení prací v poměru 45‑45‑10 procent.

Celý článek zde

Škoda Electric představila nový elektrobus

Publikováno: 22.11.2017

Společnost Škoda Electric poprvé veřejnosti v rámci veletrhu CZECHBUS 2017 představila nový elektrobus Škoda  E’City. Nový elektrobus vznikl na základě spolupráce s firmou Iveco, která dodala karosérii. 

Celý článek zde

TOPCON MC square – další generace 3D nivelačních systémů

Publikováno: 22.11.2017

TOPCON 3D-MC SQUARE rozbíjí poslední bariéru 3D automatických nivelačních systémů a tou je RYCHLOST pojezdu.

Celý článek zde

Strojírenská společnost s historií 23 let v oblasti vývoje a výroby těžební a stavební techniky

Publikováno: 21.11.2017

Ryze česká společnost DAVON s.r.o. již dvacet tři let vyvíjí, vyrábí, inovuje a prodává zařízení pro těžební a stavební průmysl. Za tuto dobu si vybudovala stabilní postavení nejen na tuzemském trhu, ale díky spolupráci s globálními společnostmi má instalována svá zařízení na všech kontinentech světa. V posledních letech je výrazně proexportně orientovanou firmou se stabilním zázemím, profesionálním týmem pracovníků a konkurenceschopnými produkty. Firma se specializuje na tři hlavní skupiny výrobků: hydraulická stacionární rozbíjecí zařízení, hydraulické čelisťové a polypové drapáky a speciální stavební stroje.

Celý článek zde

Modernizace stanice metra Jinonice

Publikováno: 20.11.2017

V uplynulém roce proběhla významná část modernizace stanice pražského metra Jinonice. Stavební práce v neveřejné části stanice začaly již ke konci roku 2016, od začátku roku 2017 byla stanice uzavřená a znovu otevřena byla v srpnu 2017.

Celý článek zde

Protihluková opatření společnosti ŽPSV a. s.

Publikováno: 17.11.2017

Překračování hygienicky přípustných hodnot hluku trápí mnohá sídla v blízkosti frekventovaných pozemních komunikací, železničních tratí a průmyslových objektů. Dosavadní zjištění ukazují, že pozornost věnovaná hluku způsobeného především dopravou a z toho plynoucího narušení poklidného života obyvatel, není stále uspokojivá. Především obyvatele obcí sužuje hlučnost, která často přesahuje nejvýše povolené limity. V souvislosti s nárůstem automobilové nákladní i osobní dopravy a také modernizací železničních koridorů s výsledkem vyšších přepravních rychlostí, je životní prostředí stále více zatěžováno nepříznivými účinky hluku.

Celý článek zde

COLAS CZ: Velké projekty i zakázky pro soukromníky

Publikováno: 16.11.2017

Společnost COLAS CZ, a. s. v letošním roce rok odstartovala anebo naopak završila několik velkých projektů. V Plzni na jaře začala dlouho připravovaná rekonstrukce mostu Generála Pattona, na dálnici D1 se naplno rozběhly práce na úsecích 10 a 20 a v létě byl otevřen nový úsek silnice I/34 mezi Božejovem a Pelhřimovem. Kromě toho se společnost podílí na řadě malých a středně velkých zakázek v regionech, z velké části pro soukromé investory.

Celý článek zde

V úseku D1 Měřín – Velké Meziříčí projedou řidiči bez omezení již před prodlouženým víkendem

Publikováno: 15.11.2017

Již zítra projedou řidiči po modernizovaném úseku dálnice D1 v úseku Měřín – Velké Meziříčí bez omezení. Práce provedlo sdružení firem EUROVIA CS (vedoucí sdružení) - STRABAG pro ŘSD ČR.

Celý článek zde

Koordinátor přípravy dostavby D7

Publikováno: 15.11.2017

Dálnice D7 je dálnicí druhé třídy, která vede z Prahy do Chomutova a dále přes Horu Sv. Šebestiána do Německa, kde pokračuje jako silnice č. 174 do Saského města Chemnitz (Saská Kamenice). Jedná se o doplňkový dálniční tah ležící mezi dálnicí D6 (Praha – Karlovy Vary) a dálnicí D8 (Praha – Ústí nad Labem – Drážďany).

Celý článek zde

Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikací

Publikováno: 14.11.2017

Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i přívalových deštích. Pokud je malý podélný spád nebo to vyžaduje jiná situace, je třeba použít liniové odvodnění. Firma MEA Water Management, přední světový výrobce liniových odvodňovacích systémů, má ve svém výrobním portfoliu řadu vhodných výrobků. Tradiční polymerbetonové žlaby s roštem nebo žlaby z kompozitního SMC, ale také stále více oblíbené obrubníkové odvodňovací tvarovky MEA KERB.

Celý článek zde

Na novém úseku dálnice D4 Skanska využila automatické navádění strojů v systému BIM

Publikováno: 14.11.2017

Nový úsek dálnice D4 společnost Skanska začala stavět v květnu roku 2015. Celkově postavila čtyřproudovou komunikaci o délce 4 788 m s jednou mimoúrovňovou křižovatkou, čtyřmi mosty a podchodem pro pěší. Součástí stavby byly i přeložky a úpravy dalších komunikací, nechybí ani protihluková opatření. Řidiči se po novém úseku dálnice D4 Skalka – křižovatka II/118 projedou od 4. října 2017.

Celý článek zde

Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín

Publikováno: 13.11.2017

Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcemi Bošilec a Ševětín. Zhotovitelem stavby je společnost firem Metrostav a. s., SWIETELSKY stavební s. r. o. a Doprastav, a. s.

Celý článek zde

Rozjeli jsme přípravy VRT a nastartovali výstavbu dálnic

Publikováno: 3.11.2017

Navyšujeme investice do dopravní infrastruktury, intenzivně opravujeme dálnice a silnice I. třídy, rozhýbali jsme přípravu výstavby nových úseků dálnic, výkupy pozemků a rozpohybovali jsme letech nečinnosti přípravy vysokorychlostních tratí. Volební období poslanců se pomalu krátí a nové volby jsou za dveřmi. A právě teď je správná doba bilancovat výsledky své práce za čtyři roky nejen pro Česko, ale i Pardubický kraj.

Celý článek zde

Multimodální uzel veřejné dopravy v Pardubicích

Publikováno: 2.11.2017

Proměnu městského prostoru před hlavním nádražím v Pardubicích realizovala společnost STRABAG a. s., odštěpný závod Praha, provoz Pardubice. Projekt vychází z architektonického konceptu „Brána do města“ a jeho cílem je dokomponovat městskou osu z Pernštýnského náměstí s návazností na Třídu Míru přes křižovatku U Veselky až k MÚK Palackého a dosáhnout pevnějšího zapojení náměstí Jana Pernera do kompaktní městské struktury. Území přednádraží je významným dopravním uzlem nadregionálního významu, kudy do města přijíždí mnoho návštěvníků. Území tvoří v rámci urbanistické kompozice města výrazný prostorový prvek zamýšlený jako pohledové ukončení významné městské osy.

Celý článek zde

Škoda Electric dodá 15 trolejbusů do Pardubic

Publikováno: 1.11.2017

Škoda Electric dodá patnáct nových trolejbusů do Pardubic. Tamní dopravní podnik získá dvanáctimetrová vozidla typu 30 Tr za více než 150 milionů korun. 

Celý článek zde

Mosty ev. č. 1403-1 A 1403-2 Zátaví

Publikováno: 1.11.2017

Mosty ev. č. 1403-1 1403-2 byly postaveny v roce 1927. Most ev. č. 1403-1 (viz obr. 1) převádí sil. III/1403 přes řeku Otavu. Most je kolmý a přímý, má 2 pole o světlosti 32,0 + 32,0 m. Původní nosná konstrukce každého mostního pole byla tvořena monolitickým trojkloubovým obloukem z prostého betonu a krajními žlb. konzolami. Most ev. č. 1403-2 (viz obr. 2) převádí sil. III/1403 přes inundační otvor, je kolmý a přímý. Má 1 pole o světlosti 10,0 m. Původní nosná konstrukce byla tvořena monolitickým obloukem z prostého betonu a krajními žlb. konzolami.

Celý článek zde

63 mostů v Etiopii na trase AWASH-WELDIA

Publikováno: 31.10.2017

Skupině MCE se podařilo získat a realizovat zakázku na výrobu ocelových konstrukcí železničních a silničních mostů v rámci výstavby nové železniční tratě mezi městy Awash a Weldia o celkové délce 394 km. Během první etapy výstavby bylo dodáno 12 350 tun mostních konstrukcí, z nichž bylo postaveno 46 mostů. V současné době byla zahájena druhá etapa výroby a dodávek, její rozsah činí 5 440 tun pro dalších 17 mostních objektů.

Celý článek zde

I/37 Pardubice – Trojice, II. etapa – kolony aut na průtahu městem na ústupu

Publikováno: 30.10.2017

Silnice I/37 tvoří hlavní dopravní tepnu východočeského regionu. Tato komunikace spojuje kraj Královéhradecký, Pardubický a kraj Vysočina. Silnice je vedena v trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš. Stavba „I/37 Pardubice – Trojice“ se nachází přímo v Pardubicích, přičemž tvoří část kapacitního průtahu městem. Původní šířkové uspořádání již nevyhovovalo intenzitám dopravy přesahujícím 24 tis. vozidel denně, což z tohoto úseku dělá nejzatíženější komunikaci Pardubického kraje. Není proto divu, že se zde tvoří každodenní dlouhé kolony.

Celý článek zde

EUROVIA CS opravila silnici z Říčan do Uhříněvsi o dva měsíce dříve

Publikováno: 30.10.2017

O víkendu proběhly poslední práce na silnici vedoucí z Říčan do Uhříněvsi. Stavební skupina EUROVIA CS, která zde na ulici Přátelství již několik měsíců pracovala, dokončila rekonstrukci v předstihu o dva měsíce oproti původnímu plánu. Ode dneška tak řidiči mohou místem projíždět na zcela nové vozovce a bez dopravních omezení.

Celý článek zde

Analýza vybraných vlastností asfaltových pásů pro izolaci betonových mostovek v české republice mezi lety 2013 – 2016 – složení asfaltových pásů

Publikováno: 26.10.2017

Tento příspěvek analyzuje, kde se pohybují skutečné hodnoty množství asfaltové hmoty a jaká je tloušťka asfaltových pásů, které se používaly pro izolaci betonových mostovek v České republice v letech 2013 – 2016. Nejedná se o porovnání, zda daný výrobek splňuje deklarované parametry výrobce, ale zda jsou splněny požadavky normy ČSN 73 6242:2010 [1], kde se nachází jakýsi standard pro množství asfaltové hmoty v asfaltovém pásu. Tento příspěvek tak přímo navazuje na články zveřejněné v roce 2012 – 2016 [2], [3], [4], [5].

Celý článek zde

TECHNOLOGICKÉ FÓRUM 2017

Publikováno: 26.10.2017

V rámci veletrhu FOR ARCH se letos poprvé uskutečnilo TECHNOLOGICKÉ FÓRUM -odborné setkání zástupců oborů, které přímo či nepřímo souvisí se stavebnictvím. Panelovou diskusi si nenechalo ujít na dvě stě posluchačů. Ti měli možnost vyslechnout názory investorů, developerů, projektantů, představitelů státní správy, samosprávy, akademické obce i vystavovatelů a následně jim položit otázky k tématu. 

Celý článek zde

PORR získává další zakázku na železniční stavbu v Polsku. Objem zakázky je přibližně 43 mil. eur

Publikováno: 26.10.2017

Společnosti PORR S.A. a PKP PLK S.A. dnes podepsaly smlouvu o modernizaci železniční trati v Horním Slezsku v Polsku. PORR, která bude tento projekt realizovat sama, je pověřena projektováním a realizací stavebních prací na úseku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle. Revitalizace 44 km dlouhého úseku slibuje kratší doby jízdy a větší kapacitu trati. Projekt má být dokončen již v roce 2019. Objem této zakázky je přibližně 43 mil. eur (182 mil. PLN).

Celý článek zde

Dálnice D1, stavba 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou

Publikováno: 25.10.2017

Ve svém začátku stavba 0137 navazuje na stavbu 0136 Říkovice – Přerov, v konci pak na stavbu 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín. V tomto místě se připojuje rychlostní komunikace R35, stavba 3511 Velký Újezd – Lipník nad Bečvou, od místa spojení D1 a R35 pokračuje dálniční trasa dálnice D1 (D47). Řešený úsek stavby 0137 je pak důležitým propojovacím úsekem mezi dálnicí D1 (D47 a rychlostní komunikací R35) a rychlostní komunikací R55 ve směru sever – jih.

Celý článek zde

Úsek mezi Borkem a Úsilným zprovozněn s předstihem

Publikováno: 24.10.2017

Na Českobudějovicku se koncem září zprovoznil první úsek dálnice D3. Trasu mezi Borkem a Úsilným předají stavbaři do provozu o dva měsíce dříve, než bylo v plánu. Přestože se jedná o úsek v délce jen něco málo přes tři kilometry, významně uleví obyvatelům a obcím okolo stávajících komunikací nižších tříd. Odlehčení a uvolnění dopravy pocítí především řidiči v jihočeské metropoli, protože při jízdě z Třeboně, budou moci využít tento úsek a pojedou na Prahu po D3, aniž by museli projíždět městem. Auta jedoucí od Prahy najedou na dálnici u Borku.

Celý článek zde

Obermeyer Helika spolupracuje na výstavbě parkovacího domu v Praze 9 na Černém Mostě

Publikováno: 24.10.2017

Architektonická, projekční a stavebně-poradenská kancelář Obermeyer Helika spolupracuje na realizaci nového parkovacího domu v Praze 9 na Černém Mostě, který bude zařazen do celoměstského systému P+R. Jeho uvedení do provozu je plánováno na konec roku 2020. Obermeyer Helika zpracovává potřebné projektové dokumentace včetně autorského dozoru. Dále zajišťuje potřebnou technicky-poradenskou činnost při zpracování žádosti o dotaci. Investorem projektu je Magistrát hl. m. Prahy v zastoupení Oboru strategických investic. 

Celý článek zde

Děčínská firma RYKO otevírá novou halu na opravu vagonů za 60 mil. Kč

Publikováno: 24.10.2017

Firma RYKO, jedna z největších evropských opraven železničních vozů, dnes v Děčíně otevřela novou opravárenskou halu. Moderní technologie výrazně zrychlí opravy a revize železničních vagonů. Celková investice přesáhla 60 milionů korun, z čehož investice do technologií tvořily 15 milionů korun. V nové hale bude moci firma pracovat na 12 vagonech zároveň, zvýší tak svou kapacitu až o 2000 vagonů ročně.  Firma s téměř 150letou tradicí díky nové hale vytvoří až tři desítky nových pracovních míst. 

Celý článek zde

Jsem výjimka, dodnes snižuji věkový průměr koncernových manažerů

Publikováno: 20.10.2017

Ve 43 letech je jedním z nejdéle sloužících lidí v čele stavebních gigantů. V sedmadvaceti řídil výstavbu okruhu kolem Prahy. Ve 33 stanul v čele firmy, kde působí dodnes. Přesto má stále energie na rozdávání. Možná i proto, že před časem překopal svůj život a od pátečního večera se mu pracovně nikdo nedovolá. Martin Borovka, předseda představenstva společnosti Eurovia CS. Muž, který se nebojí ozvat, pokud cítí, že je v právu. Ale i střelec, který se naučil diplomacii.

Celý článek zde

Vytváříme moderní dopravní infrastrukturu

Publikováno: 13.10.2017

Značky Morava Group je nová korporátní identita uskupení společností, mezi které patří společnost Značky Morava, a. s., společnost Silverton s. r. o. a společnost Grames s. r. o., působící na Slovensku. Všichni 3 členové se ztotožňují s firemními hodnotami, jako jsou např. etika, enviromentální politika firmy, politika jakosti, systém managementu splňující požadavky normy ISO 9001. Skupina Značky Morava Group vytváří silný celek s významným podílem na trhu v oboru dopravního stavitelství. Našim posláním je neustále zlepšovat, vyvíjet a fyzicky realizovat bezpečnost silničního provozu. Spolupracujeme s celou řadou odborných institucí v soukromé i státní sféře. Mezi ně patří specializovaná pracoviště, akreditované zkušební laboratoře i vysoké školy. Při plnění mnohdy nelehkých úkolů a výzev se můžeme opřít o naše zkušenosti trvající již 25 let.

Celý článek zde

Závěry VII. ročníku mezinárodní konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů „LUHAČOVICKÁ VÝZVA 2017“

Publikováno: 13.10.2017

Účastníci mezinárodní konference „Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ konstatují:

Celý článek zde

Odpovězte správně a můžete vyhrát knihu Železniční doprava

Publikováno: 12.10.2017

V nakladatelství Grada letos v létě vyšla kniha Železniční doprava. Jejími autory jsou žilinský vysokoškolský profesor Ing. Jozef Gašparík a současný ředitel Drážního úřadu Ing. Jiří Kolář. Komplexní publikace odborně ale i poutavě seznamuje čtenáře se skladbou železniční dopravní cesty, s vozidlovým parkem, zabezpečením provozu, návěstní soustavou i některými předpisy. Vysvětluje principy řízení provozu a jeho plánování pomocí grafikonu vlakové dopravy. Nechybí vlakotvorba nákladní dopravy, plánování periodických jízdních řádů aj. Především je určena studentům vysokých škol s dopravním zaměřením, kterým podobně ucelená učebnice doposud chyběla.

Celý článek zde

Nejmodernější stroje a technologie se předvedly na XVI. Silničním veletrhu

Publikováno: 12.10.2017

Mezinárodní Silniční veletrh každoročně nabízí pohled do oboru silničního hospodářství. Stejně tak každoročně prezentuje novou techniku. V rámci letošního 16. ročníku to bylo stejné, do kontrastu s nejnovějšími technologiemi ale pořadatelé postavili historické exponáty.

Celý článek zde

Nečekané perspektivy nejmodernějšího pražského mostu. Exkluzivní video s Romanem Kouckým

Publikováno: 10.10.2017

„Most je absolutní esencí architektury, protože je do jisté míry nejčistší konstrukcí. Most nemůže být jen design nebo statika, vždy je to syntéza myšlení doby,“ říká architekt Roman Koucký v nejnovějším dílu série krátkometrážních dokumentů Beton v architektuře, který představuje v mnoha ohledech unikátní projekt Trojského mostu. Ten byl oficiálně otevřen přesně před třemi roky. 

Celý článek zde

Kompozitní odpařovací žlaby MEA PG EVO s minimální výškou jen 30 mm pro parkoviště

Publikováno: 10.10.2017

Nové řešení svedení úkapové vody z garážových parkovacích stání, nástupišť a krytých shromažďovacích, pojezdových ploch nabízí jen 30 mm vysoký kompozitní odpařovací žlab MEA PG EVO.  Nízká stavební výška umožňuje minimální zásahy do stavební konstrukce. Těsné a bezschodové napojení na podlahu zjednodušuje spádování litých podlah. Bezbariérové řešení s pevnými vodícími drážkami vyhoví pohybu osob se sníženou pohyblivostí a na nástupištích může sloužit i jako vedení pro slepce. Možnost i výrazných barevných kombinací žlabu nabídne opticky zajímavé a přitom funkční řešení.

Celý článek zde

Pardubický kraj čeká velký dopravní rozvoj, to zaznělo na VI. Dopravní konferenci

Publikováno: 9.10.2017

Z jakých zdrojů a jaké projekty financovat? O tom se diskutovalo na VI. ročníku Dopravní konference 2017 v Pardubicích. Představitelé krajských i městských samospráv a zástupci státní správy řešili systém financování a strategie rozvoje dopravní infrastruktury na území východních Čech. Ze strany samospráv tu dokonce zazněly jasné výzvy, například z úst hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického.

Celý článek zde

Exportní dům na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v Brně

Publikováno: 9.10.2017

Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně pro Ekonomickou diplomacii Ministerstva zahraničních věcí ČR patří již tradičně mezi vrcholy roku. MSV vnímáme nejenom jako možnost setkat se s velkým množstvím exportérů na jednom místě, ale především jako možnost oslovit firmy, které se běžně na naše akce na ministerstvu nedostanou.

Celý článek zde

PORR modernizuje železniční trať na jihu Polska. Objem zakázky: přibližně 97 mil. eur

Publikováno: 2.10.2017

Koncem minulého týdne podepsaly společnosti PORR S.A. a PKP PLK S.A smlouvu na modernizaci železniční tratě E30 v úseku Kędzierzyn Koźle–Opole Zachodnie. Společnost PORR byla pověřena projektováním a provedením stavebních prací. Po dokončení se maximální povolená rychlost zdvojnásobí a kapacita trati bude výrazně vyšší. Objem této zakázky je přibližně 97 mil. eur (412 mil. PLN).

Celý článek zde

HOCHTIEF CZ povede nově Tomáš Koranda

Publikováno: 20.9.2017

Po 12 úspěšných letech ve vedení stavební společnosti HOCHTIEF CZ, která je součástí nadnárodního koncernu HOCHTIEF, odchází k 30. září 2017 ze své pozice generální ředitel a předseda představenstva Ing. Tomáš Bílek. Na pozici předsedy představenstva byl jmenován dosavadní člen nejvyššího vedení Ing. Tomáš Koranda. 

Celý článek zde

Projektové kanceláře očekávají rekordní osmiprocentní nárůst v tomto roce

Publikováno: 19.9.2017

Objem projektových prací podle ředitelů projektových kanceláří letos výrazně poroste, a to v průměru až o 8,0 procenta. Tržby se pak v tomto období zvýší o dalších 7,3 procenta. V dlouhodobém horizontu jsou však predikce opatrnější a růst by podle nich měl v roce 2018 zpomalit na hodnotu 5,1 procenta. V příštím roce také polovina projekčních firem plánuje navýšit ceny prací v průměru o deset procent. Kapacity projektových společností jsou v současné době naplněné až na 97 procent, přičemž zakázek mají firmy nasmlouváno v průměru na osm měsíců dopředu.  Vyplývá to ze Studie projektových společností 2017 zpracované analytickou společností CEEC Research ve spolupráci se společností GRAITEC.

Celý článek zde

EUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic

Publikováno: 15.9.2017

Každodenním působením husté dopravy a vlivem povětrnostních podmínek dochází k ničení a znehodnocování silnic. Aby pozemní komunikace dokázala lépe a efektivněji odolávat dlouhodobému náporu negativních vnějších vlivů, přichází společnost EUROVIA CS s novou speciální technologií GRIPSEAL®, která posilňuje vozovku a je ekonomicky i ekologicky výhodnější. Úplně poprvé se technologie v Česku použila na silnicích II/298 mezi obcemi Doly a Val, II/309 mezi Bačetínem a Kounovem a III/29851 v km 3,332 - 4,392 Domašín – Spáleniště. Na úsecích bylo položeno celkem 21.500 m2 emulzní technologie. 

Celý článek zde

Trh se stavebními stroji z pohledu ČSOB Leasing, a. s.

Publikováno: 15.9.2017

„V loňském roce se trh mírně ochladil, ale to je dáno především výjimečnými investicemi do stavební techniky v roce 2015,“ říká Jakub Marek, Key Account Manager ČSOB Leasing, a. s.

Celý článek zde

COLAS CZ – tradiční výrobce horkých asfaltových směsí

Publikováno: 13.9.2017

Z celosvětového hlediska patří skupina COLAS k lídrům v silničním hospodářství s celkovým počtem více jak 540 obaloven a výrobou okolo 41 milionů tun asfaltových směsí. Skupinu COLAS naleznete na pěti kontinentech. Centrála skupiny leží v Paříži. Součástí skupiny je také významný výzkumný park, který je motorem mnoha celosvětových inovací (The Solar Road, Smart mobility, Green Chemistry apod.).

Celý článek zde

V prvních sedmi měsících zadali veřejní investoři o 68,4 % stavebních zakázek více než v minulém roce

Publikováno: 13.9.2017

Od ledna do července letošního roku ukončili a zadali veřejní investoři celkem 3097 zakázek v souhrnné hodnotě 74,1 miliardy korun, což je růst o 68,4 procenta. Finální soutěžená hodnota však v průměru byla o 25 procent menší než původní vypsaný objem výběrových řízení. Naopak vypisování nových výběrových řízení i v druhé polovině roku významně vázne a několik měsíců po sobě představuje měsíční vyhlášený počet i objem stavebních zakázek tříleté minimum. Vyplývá to z nejnovější analýzy zpracované analytickou společností CEEC Research na základě dat uveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek na konci července 2017.

Celý článek zde

Protihlukové stěny noba: co dokáže promyšlený design

Publikováno: 11.9.2017

Může být dopravní stavba něčím více, než účelovou komunikací umožňující lidem cestovat z místa A do místa B? Ano, může. Může být ekologická. Může skvěle vypadat a zapadnout do míst, kterými vede. A může dokonce motivovat své okolí k tomu, aby se začalo zajímat o to, jak vypadá veřejný prostor. To vše dokáže promyšlený design.

Celý článek zde

Stavba č. 9567 Radlická radiála JZM – Smíchov

Publikováno: 8.9.2017

Na podzim roku 2015 byl zprovozněn další segment pražského dopravního systému pro automobilovou dopravu – tunelový komplex Blanka. Funkce Blanky v dopravním systému města je nezastupitelná, ale funkčnost celého systému podporuje jeho spojitost a do aktivace celého komunikačního skeletu chybí ještě hodně (viz obr. 1). Kompetence pro jeho dokončení jsou rozděleny mezi stát, zastoupený Ředitelstvím silnic a dálnic, a hl. m. Prahu. ŘSD ČR zajišťuje přípravu Pražského silničního okruhu, přípravu a realizaci nadřazených komunikací uvnitř Silničního okruhu zabezpečuje a financuje Praha. Zde je v nejpokročilejší fázi stavba Radlická radiála JZM – Smíchov (číslo stavby 9567). Investor předpokládá, že žádost k vydání územního rozhodnutí podá ještě v roce 2017. Z následného textu je zřejmé, že tomu předcházel poměrně složitý a zdlouhavý proces přípravy. U staveb podobného charakteru to ale není v pražském prostředí nic neobvyklého.

Celý článek zde

Na zahraniční výzvy jsme připraveni

Publikováno: 6.9.2017

Rok 2016 byl přelomovým rokem v historii firmy OHL ŽS, a. s. Společnost zaznamenala ztrátu, z čehož nezanedbatelný podíl na výsledku měly projekty v zahraničí, zejména pak na Balkáně. OHL ŽS a. s. proto provedla v průběhu loňského a na začátku letošního roku mnoho interních opatření včetně organizačních změn s cílem stabilizovat společnost a vrátit ji k ziskům. V rámci změny organizační struktury společnosti vznikl k 1. lednu 2017 také nový úsek Výroba, jehož ředitelem se stal Ing. Roman Kocúrek, který u OHL ŽS, a. s. působí již od roku 1998.

Celý článek zde

Pilotujeme BIM v Rastattu

Publikováno: 4.9.2017

Společnost HOCHTIEF staví v rámci pilotního projektu metodiky BIM pro budoucího správce Deutsche Bahn železniční tunel Rastatt. Tunel je součástí 182 km dlouhé modernizace a dostavby železniční trati mezi Karlsruhe a Bazilejí. Plánovaná provozní rychlost pro dálkové osobní a nákladní vlaky je 250 km/h.

Celý článek zde

Výstavba rychlostní komunikace S7 přes Żuławy aneb neustálý boj s vodou

Publikováno: 31.8.2017

Realizovaný úsek rychlostní komunikace S7 Koszwały – Nowy Dwór Gdański nedaleko polské metropole Gdańsk při Baltickém moři v Pomořském vojvodství je důležitou součástí nejen městské aglomerace „Trójmiasta“ (konurbace Gdańsk – Gdynia – Sopot), ale především modernizovaného úseku spojení města Gdańsk s hlavním městem Varšavou tvořícím evropský koridor (E77). Realizovaný úsek z mezinárodního pohledu spojuje východ se západem na trase Riga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk – Hamburg (Via Hanseatica) a sever s jihem na trase Gdańsk – Varšava – Oděsa (Via Intermare).

Celý článek zde

Cargo-partner zaznamenává významný nárůst transsibiřské železniční dopravy

Publikováno: 30.8.2017

Železniční doprava mezi Asií a Evropou je až o polovinu rychlejší než námořní přeprava a představuje až 60% úsporu oproti cenám za leteckou dopravu. V roce 2017 mezinárodní poskytovatel logistických služeb a souvisejících informačních technologií cargo-partner zveřejňuje informaci o významném nárůstu objemu v oblasti železničních přeprav.

Celý článek zde

Pokládková mechanizace VACULYFT

Publikováno: 28.8.2017

Společnost TONSTAV-SERVICE s. r. o. je obchodní společností zaměřenou na prodej, pronájem a servis stavební techniky. Na českém trhu působí mimo jiné také jako zástupce švédského výrobce pokládkové mechanizace Pritec Vaculyft.

Celý článek zde

Nová řada mini-rýpadel Komatsu: špička v technickém vybavení

Publikováno: 25.8.2017

Výkonné, skvělé v těsných prostorech, navíc se snadnou údržbou: to jsou nové modely hydraulických mini-rýpadel Komatsu nesoucí označení PC30MR-5, PC35MR-5, PC45MR-5 a PC55MR-5.

Celý článek zde

Ostravská strojírna ArcelorMittal dodala přes 1000 tramvajových náprav pro tramvaje Škody Transportation. Firmy se dohodly na další spolupráci

Publikováno: 23.8.2017

ArcelorMittal Engineering Products Ostrava (AMEPO), dceřiná společnost ostravské huti ArcelorMittal, dodala od roku 2013 už více než tisícovku náprav pro tramvaje z dílen Škody Transportation. Přes 160 plzeňských tramvají s podvozky z Ostravy vozí cestující na Slovensku, v Maďarsku nebo v Turecku. Obě společnosti nyní podepsaly prodloužení spolupráce na další tři roky.

Celý článek zde

Semimobilné pranie v podmienkach spoločnosti EUROVIA – Kameňolomy, Košice

Publikováno: 23.8.2017

V odvetví výroby kameniva na Slovensku je veľa spoločností, ktoré sa zaoberajú ťažbou pieskov, štrkopieskov, ale hlavne výrobou drveného kameniva. Jedným z významných výrobcov drveného kameniva na stavebné účely je i spoločnosť EUROVIA – Kameňolomy, s. r. o. Košice.

Celý článek zde

Lomy: kompletní servis pro naše klienty je samozřejmost

Publikováno: 21.8.2017

Pod značkou COLAS v závodu Lomy působí dvanáct kamenolomů; osm z nich je na Vysočině, čtyři provozy jsou vzdálenější. V současné době vyrábíme kolem dvou a půl milionu tun kameniva. Zhruba pětinu ho spotřebují vlastní stavby COLASu, externími zákazníky jsou pak hlavně stavební firmy. Klasikou sortimentu bylo a zůstává kamenivo pro všechny třídy běžných komunikací včetně dálnic, ale i pro lesní a polní cesty. V nabídce máme i specializované produkty jako drážní štěrk pro společnosti, které se zabývají výstavbou železnic a kolejových tratí, i kamenivo pro vodní stavby. Vše samozřejmě v patřičné kvalitě a s náležitou certifikací a doklady. Vyrábíme a prodáváme též materiály na zimní posyp komunikací nebo na zásypy vodovodů, kanalizací a podobně.

Celý článek zde

I/27 obchvat obce Velemyšleves a přemostění Chomutovky

Publikováno: 18.8.2017

V listopadu 2016 byl uveden do provozu nový obchvat obce Velemyšleves na silnici I/27 v úseku Most – Žatec. Stavba odvede tranzitní dopravu mimo obec Velemyšleves, čímž se zlepší jednak dopravní prostupnost a parametry silnice I/27 a jednak životní podmínky v obci samotné. Dokumentaci pro tuto stavbu ve stupních DÚR, DSP a PDPS zpracoval SUDOP PRAHA, který zároveň na stavbě vykonával autorský dozor. Investorem stavby bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Celý článek zde

Technologická agentura míří ve spolupráci s agenturou CzechInvest do krajů

Publikováno: 16.8.2017

Především na regionální úrovni prohloubí Technologická agentura ČR (TA ČR) spolupráci s agenturou CzechInvest. Těsnější kontakt má v budoucnu usnadnit firmám a výzkumným organizacím v krajích přístup k podpoře jejich projektů, užší propojení s investory, rozvoj inovačního potenciálu regionů a dále posílit podporu investic s vysokou přidanou hodnotou.

Celý článek zde

Skanska jako první v ČR realizuje kompletní konstrukce vozovek pomocí BIM

Publikováno: 16.8.2017

Na projektu D4 Skalka – křižovatka II/118 je právě v plném proudu pokládka asfaltových vrstev. Na této stavbě jsou pomocí technologie řízených stavebních strojů a 3D modelů v rámci BIM prováděné nejen zemní a výkopové práce. Jedná se o první velký projekt liniové stavby v České republice, kde je asfaltový povrch úspěšně pokládán finišerem osazeným technologií 3D-UTS (tzv. univerzální totální stanice, jejíž pomocí je finišer řízen).

Celý článek zde

Největší výletní loď světa má na palubě izolaci Rockwool

Publikováno: 14.8.2017

Izolační materiály Rockwool zanechaly významnou stopu na největší výletní lodi světa Harmony of the Seas. Na 16podlažním plavidle za 27 miliard korun je celkem použito 1 800 tun technické izolace Rockwool. Na palubě lodního velikána je celkem 320 000 m2 technických izolací Rockwool. To odpovídá rozloze přibližně 44 fotbalových hřišť. Kamenná vlna byla použita nejen na základní struktury plavidla, ale i na palubní stěny, podlahy, přepážky a stropy. Má vynikající protipožární a akustické vlastnosti a zajistí tak bezpečné a komfortní prostředí pro cestující i posádku.

Celý článek zde

Most Legií – studie opravy

Publikováno: 14.8.2017

V nedávné minulosti byla publikována řada příspěvků o velkých pražských mostech, zejména pak o Libeňské mostě (přerušeno výběrové řízení na zhotovitele a zpochybněna koncepce projektu), Hlávkově mostě (zatím ve stádiu příprava) a Nuselském mostě (komplexní rekonstrukce by se měla dokončit v letošním roce). Dalším velkým mostem, kde se připravuje jeho celková oprava je Most Legií.

Celý článek zde

SUDOP PRAHA opět v Pobaltí Elektrizace trati Kaišiadorys – Radviliškis – Šiauliai v Litvě

Publikováno: 11.8.2017

Pokud se řekne Pobaltí, tak to u nás v České republice znamená tři postsovětské republiky Estonsko, Lotyšsko a Litvu. S těmito republikami, které byly v období mezi světovými válkami samostatné, mělo i předválečné Československo výborné politické a hospodářské styky. Plzeňská Škodovka dodávala do Litvy parní lokomotivy a v předvečer druhé světové války sem dodala vynikající rychlíkové lokomotivy „Litevky“, které díky běhu válečných událostí skončily nakonec svou pouť na kolejích ČSD. V době mezinárodního napětí před druhou světovou válkou se uplatnily i naše zbrojovky. Tato spolupráce se opět rozvinula počátkem devadesátých let. Úspěšné byly Škoda Auto, Škoda Transportation a MTH. Rovněž stavební a dodavatelské firmy. EŽ Praha v Estonsku, Eurovia v Litvě, AŽD Praha rovněž v Litvě a další.

Celý článek zde

Právní aspekty polského stavebnictví

Publikováno: 9.8.2017

Stavebnictví v Polsku prošlo za posledních pár let turbulentním vývojem. Stále se zhoršující postavení zhotovitelů infrastrukturních projektů přispělo k tomu, že polský stavební trh přes ohromné finanční prostředky plynoucí z fondů Evropské unie stál na okraji zájmů, a to nejen českých stavebních společností. Poslední kroky polského Ministerstva dopravy a stavebnictví však dávají novou naději, že zadavatelé infrastrukturních projektů v Polsku již realizaci veřejných zakázek nebudou brát jako příležitost k boji se stavebními společnostmi, ale jako příležitost realizovat investice s výsledkem, se kterým budou spokojeni nejen obě strany stavebního procesu, tedy zadavatel a zhotovitel, ale také sama veřejnost.

Celý článek zde

Obermeyer Helika zvítězila v tendru na technického poradce při výběru koncesionáře pro dostavbu D4

Publikováno: 4.8.2017

Architektonická, projekční a stavebně-poradenská kancelář Obermeyer Helika jako člen vítězného konsorcia uspěla v tendru ministerstva dopravy na poradce, který pomůže při výběru koncesionáře PPP projektu na dostavbu dálnice D4. Projekt zahrnuje dostavbu zbývajících 32 km mezi Příbramí a Pískem, celkem bude dálnice měřit 84 km. Obermeyer Helika je součástí sdružení firem společně s White&Case a Českou spořitelnou. Vítězné sdružení za své služby požaduje 26 milionů korun, což je nižší částka, než se předpokládalo. Sdružení poradců bude mít na starosti výběrové řízení na koncesionáře, jehož úkolem bude zajistit financování a dostavbu dálnice D4 i její provoz a údržbu na dalších 25 let.

Celý článek zde

„Jsem pracovní sportovec,“

Publikováno: 31.7.2017

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Josef Neuwirth, jedna z velkých osobností českého stavebnictví. Od roku 2001 vybudoval v Metrostavu dopravní divizi, která výrazně uspěla v Polsku a v Česku cílí na nejvýznamnější silniční stavby. Na konci roku předal žezlo nad divizí 4 Ing. Radimu Čápovi a posunul se do expertního týmu generálního ředitele celého Metrostavu. Jakých bylo více jak 15 let v čele divize?

Celý článek zde

Startují opravy dálnice D8 u Prahy

Publikováno: 27.7.2017

V neděli 30. července začnou opravy dálnice D8 v úseku -2,248 – +5,151, které budou rozděleny do několika navazujících etap a probíhat budou do listopadu 2019. Práce na téměř 7 km dlouhém úseku provede EUROVIA CS pro ŘSD ČR.

Celý článek zde

Stavební sezóna silničního hospodářství Pardubického kraje je otevřena naplno

Publikováno: 27.7.2017

Za poslední tři až čtyři roky dosahuje silniční hospodářství Pardubického kraje velmi dobrých výsledků. Vše souvisí s finančními toky, které do silnic Pardubického kraje jdou. Stát k problematice přistoupil pozitivně. Tři roky po sobě Státní fond dopravní infrastruktury poskytuje podstatnou částku na modernizace a rekonstrukce silnic II. a III. tříd ve vlastnictví krajů. Celkové částky jsou v rozmezí tří až pěti miliard korun. Ty jsou rozděleny mezi všechny kraje podle délky jejich silniční sítě. Kraje dále tyto finanční prostředky realizují do modernizací a rekonstrukcí mostů a silnic. Správa a údržba silnic Pardubického kraje dostává také významnou finanční část od svého zřizovatele – Pardubického kraje. Ty za tři předešlé roky dosahovaly mimořádných objemů. Kromě účelových dotací přesahujících 200 mil. korun se základní příspěvek organizace pohybuje v částkách přesahujících 400 mil. Kč. Celkové výkony organizace v předchozích letech dosahují téměř 900 mil. Kč.

Celý článek zde

Dvě významné akce v Pardubickém regionu se už blíží, Dopravní konference a Silniční veletrh budou po prázdninách

Publikováno: 25.7.2017

První ročník Silničního veletrhu se konal v kulturním sále a na silnicích v obci Úhřetice, kterou navštívilo tehdy přes 300 lidí a byl tak položen základní kámen této akce, která se letos bude konat již po šestnácté ve dnech 7. – 8. září.

Celý článek zde

XI. ročník soutěže Stavba Moravskoslezského kraje ovládla Atletická hala v Ostravě-Vítkovicích

Publikováno: 24.7.2017

V industriálních prostorách Kompresorovny areálu Landek Park byly ve čtvrtek 15. června 2017 slavnostně vyhlášeny výsledky XI. ročníku soutěže STAVBA MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE. Vyhlašovateli soutěže, která se každoročně koná pod záštitou hejtmana kraje Ivo Vondráka a letos také pod záštitou ministra průmyslu a obchodu Jiřího Havlíčka, jsou Svaz podnikatelů ve stavebnictví, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků, Obec architektů a Moravskoslezský kraj.

Celý článek zde

Akustické výplně protihlukových stěn z hliníku

Publikováno: 21.7.2017

Častým dotazem projektantů, investorů či správců komunikací při našich presentacích je cenové porovnání s ostatními typy akustických výplní, běžnými na českém trhu. Přikládáme Srovnávací tabulku cen – podkladem je „Katalog popisů a směrných cen stavebních prací“, (vydaný ÚRS Praha 2017, oddíl 822-1 Komunikace pozemní a letiště, cenová úroveň 2017). Z katalogu jsou do Srovnávací tabulky uvedeny ceny pro stejné délky prvků (do 4,0 m) a stejné výšky protihlukové stěny (přes 2,5 do 3,5 m).

Celý článek zde

Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo

Publikováno: 20.7.2017

Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož zde odbočuje trať do Letohradu a dále do Polska. Extrémní zátěž tohoto úseku dokazují vysoké počty vlakových souprav, které zde den co den projíždějí. Všechny tyto vlaky musely donedávna při průjezdu železniční stanicí snížit svou rychlost na 70 km/h. Proč? Na vině byl malý poloměr oblouku v prostoru Mendrik. Předcházející úsek Česká Třebová – Ústí nad Orlicí byl již modernizován a traťová rychlost zde dosahuje 160 km/h. V následující části za stanicí ve směru na Choceň se v rámci výhledově připravované modernizace trati počítá rovněž s rychlostí 160 km/h.

Celý článek zde

Výpravní budovy – téma dneška

Publikováno: 19.7.2017

V Ústí nad Orlicí jsme si s původní historickou výpravní budovou užili své. Ale není v tom sama, jak jsem uvedl v nadpise, toto téma je dnes v kursu, jak dokládají mladší sestry ústecké staré dámy v Havířově či Vítkovicích.

Celý článek zde

AWT věří v budoucnost kombinované dopravy a pokračuje v rozvoji terminálu Paskov

Publikováno: 18.7.2017

Skupina AWT, člen skupiny PKP CARGO, je vlastníkem a provozovatelem jednoho z nejvýznamnějších otevřených intermodálních překladišť v České republice – Terminálu Paskov, který je nádhernou ukázkou toho, jak efektivně lze využít tzv. brownfield a přetvořit jej ve fungující a životem pulzující prostor. V průběhu pouhých deseti let vybudovala AWT z jediné koleje na území bývalého dolu Paskov moderní překladiště evropského významu a důležitý překládkový uzel pro oblast automobilového, chemického a strojírenského průmyslu nejen v Česku, ale i v Polsku a na Slovensku.

Celý článek zde

CHVALIS: hydraulika pro železnice

Publikováno: 17.7.2017

Po více než 15 let je společnost CHVALIS s. r. o. (se sídlem v Hoštce) partnerem pro výrobce kolejových vozidel a motorových vozů v ČR a SR v oblasti vývoje, výroby a dodávek zákaznických řešení hydraulických systémů v dieselových lokomotivách a motorových vozech. Aktivity firmy nesměřují pouze do oblasti prvovýroby, ale také do oblasti rekonstrukcí, modernizací a oprav starších vozidel a strojů, včetně zajištění záručního a pozáručního servisu.

Celý článek zde

Pražská strojírna a. s. vyrábí klíčové komponenty pro stavbu tramvajových tratí

Publikováno: 15.7.2017

Společnost Pražská strojírna a. s. je významným strojírenským podnikem v Praze s téměř dvousetletou tradicí strojírenské výroby. Od počátku zavedení tramvajové dopravy v Praze se naše společnost zabývá výrobou a dodávkou tramvajových výhybek, křížení, dilatací, odvodnění a dalších komponentů pro moderní stavbu tramvajových tratí. V posledních pěti letech jsme radikálně obnovili naše výrobky jako např. monobloková tramvajová výměna nebo moderní výhybkový systém VSP-12-K se světovými technickými parametry. Vzhledem k výše uvedenému jsme významně investovali do moderních obráběcích strojů.

Celý článek zde

Rekonštrukcia ŽST Nové Zámky – od projektu k realizácii

Publikováno: 14.7.2017

Železničná stanica Nové Zámky je jednou z uzlových staníc v sieti Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Stanica sa nachádza na trati č. 120 Szob HU – Štúrovo – Bratislava hl. st. v žkm 145,385 (súčasť IV. Paneurópskeho železničného koridoru štátna hranica ČR/SR – Kúty – Bratislava – Nové Zámky – Štúrovo / Komárno – štátna hranica SR/MR). Do železničnej stanice (ŽST) sú zaústené trate č. 120 Komárom HU – Komárno – Nové Zámky a č. 122 Nitrianske Pravno – Nové Zámky. ŽST Nové Zámky je z hľadiska počtu nastupujúcich a vystupujúcich cestujúcich jednoznačne najzaťaženejšou dopravňou na IV. koridore (mimo uzol Bratislava) a to s priemerným obratom okolo 7,5 tis. cestujúcich za deň, z toho necelá tretina v diaľkovej doprave.

Celý článek zde

Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska

Publikováno: 12.7.2017

Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer.

Celý článek zde

ZAT, český výrobce řídicích systémů pro energetiku a průmysl, dosáhl rekordních tržeb

Publikováno: 11.7.2017

Český dodavatel řídicích systémů pro energetiku a průmysl zvýšil meziročně tržby o 19 procent. Ve fiskálním roce 2016* dosáhla společnost ZAT a.s. rekordních 813 milionů korun. Vzrostl i podíl zahraničního obchodu, a to meziročně ze 420 milionů na 480 milionů korun. Celkový podíl zahraničního obchodu činí 65 procent.

Celý článek zde

Technologie Eaton pomáhá automatizovat vrtání 250 000 otvorů v tunelech Crossrail

Publikováno: 11.7.2017

Společnost ATP Hydraulik AG (dále označovaná jako ATP) navrhuje a vyrábí hydraulické systémy a mechatronická řešení kombinovaná s automatizací. Tato společnost získala kontrakt na navrhování a výrobu výše uvedeného systému, který integruje elektrické a hydraulické části, pro dvě automatizované vrtací soupravy v programu London Crossrail. Společnost se rozhodla pro spolupráci s firmou Eaton; to umožnilo společnosti ATP spojit se pouze s jedním výrobcem pro optimální dobu vývoje. V tomto okamžiku je ATP jediným oficiálním partnerem pro řešení společnosti Eaton, který působí po celém světě a integruje technologie ze své elektrické i hydraulické oblasti podnikání.

Celý článek zde

Swietelsky Rail vstoupil na český železniční trh

Publikováno: 11.7.2017

Zatímco rakouský stavební koncern Swietelsky působí na českém trhu silničních, inženýrských a pozemních staveb již čtvrt století prostřednictvím své dceřiné společnosti Swietelsky stavební, železničním stavbám se další dceřiná firma Swietelsky Rail CZ systematicky věnuje teprve dva roky. Založena byla sice už v roce 2009, dalších pět let ale prakticky nevyvíjela žádnou činnost. Až v roce 2014 začala s prvními dvěma zaměstnanci český trh více poznávat. O rok později získala první zakázku a od srpna 2015 do března 2017 už odvedla práci za 700 milionů korun. Dnes zaměstnává více než 80 lidí ve třech závodech – Čechy (se sídlem v Praze), Morava (Olomouc) a závod Stroje (Praha).

Celý článek zde

Škoda Transportation

Publikováno: 10.7.2017

Jen málokterá značka proslavila Českou republiku ve světě tak, jako plzeňská Škoda. S jejími výrobky se lidé setkávají již více než sto padesát let. Dnes se společnost Škoda Transportation soustředí na vozidla pro městskou hromadnou dopravu a železnici.

Celý článek zde

Češi pomalu přicházejí na chuť elektromobilům, kdo je řídil, o nich uvažuje – hlavní překážkou je stále cena a nedostatek informací

Publikováno: 7.7.2017

Z exkluzivního průzkumu pro ČSOB Leasing vyplývá, že koupi elektromobilu zvažuje za současné situace více než třetina Čechů. Pokud by pořizovací cena elektromobilu odpovídala ceně běžného vozu, uvažovalo by o koupi až 75 % respondentů. Překážkou je také neznalost – téměř polovina dotazovaných si myslí, že elektromobil nelze nabíjet z běžné zásuvky, a pouze necelá čtvrtina lidí ví, že na elektromobil je možné čerpat dotace. Mezi těmi, kteří elektromobil už řídili, uvažuje o jeho koupi 81 %. S rozšířením povědomí pomůže program Čistá mobilita ČSOB Leasing.

Celý článek zde

Tunel Považský Chlmec bol vybudovaný rakúskou tunelovacou metódou, 500 000 kubických metrov horniny sa podarilo vyraziť za desať mesiacov

Publikováno: 4.7.2017

Tunel Považský Chlmec, ktorý je súčasťou 4,2km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, bude po dokončení tretím diaľničným tunelom s povolenou prepravou nebezpečných vecí. Na dnešnej obhliadke tunela to povedal bezpečnostný technik tunelov Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Peter Schmidt.

Celý článek zde

Hluk z provozu seřaďovacího nádraží ve městě – v současné době řešitelný problém

Publikováno: 3.7.2017

Uvnitř Prahy, v městské části Praha 8, je umístěno seřaďovací nádraží Praha-Libeň. V době výstavby seř. nádraží koncem 80. let minulého století v této lokalitě převažovala průmyslová zástavba. Nejbližším objektem byl průmyslový podnik ČKD Lokomotivka. Hluková zátěž z železničního provozu a tedy i z provozu seř. nádraží nebyla v té době společenským problémem. Až po dokončení výstavby další občanské zástavby (obytných domů) v roce 2006 na místě po zrušené továrně ČKD Lokomotivka, tj. v místě již existující hlukové zátěže, začal být problém hlučnosti provozu seř. nádraží aktuální. Občané z těchto blízkých domů si začali stěžovat na obtěžující hluk způsobovaný zejména provozem kolejových brzd (KB). Měřením úrovně hluku v roce 2012 v chráněném venkovním prostoru nejbližšího obytného domu Českomoravská 1181/23 bylo pak potvrzeno překročení hygienických limitů o více jak 25 dB. V návaznosti na rozhodnutí Hygienické stanice hl. města Prahy zahájila Správa železniční dopravní cesty, s. o. přípravu modernizace seř. nádraží za účelem max. snížení hlukové zátěže vznikající jeho provozem. Modernizace byla provedena v roce 2016 a to realizací stavby: „Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření“. Jedná se již o druhý v posledních letech realizovaný projekt tohoto charakteru na železniční síti spravované SŽDC, s. o.

Celý článek zde

Plán výstavby vysokorychlostních tratí v ČR má poprvé jasné obrysy

Publikováno: 2.7.2017

Vláda premiéra Bohuslava Sobotky schválila koncepci výstavby vysokorychlostní železnice v České republice obsažené v dokumentu Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR. Materiál stanoví další postup při přípravě jednotlivých ramen vysokorychlostních tratí, odhaduje jejich finanční náklady a popisuje efekty plynoucí z různých řešení vysokorychlostní železnice.

Celý článek zde

„Vlastní kapacity a vlastní stroje jsou naší velkou výhodou,“

Publikováno: 1.7.2017

říká Viliam Perknovský, jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ pro Česko a Slovensko. Sídlo železniční divize má koncern Swietelsky ve Fischamendu nedaleko Vídně, kde má také rozsáhlý strojový park. „Já sám mám kancelář v Praze a Bratislavě, práce je tak hodně o cestování po všech koutech Česka a Slovenska,“ říká Perknovský.

Celý článek zde

EUROVIA CS se bude stěhovat do nového sídla, které si staví

Publikováno: 30.6.2017

Stavební Skupina EUROVIA CS se bude na začátku roku 2018 stěhovat do svého nového sídla v Praze 4, Krči. Své stávající působiště, palác Dunaj v centru Prahy na Národní, nabídla k prodeji. Podpisem smlouvy v pondělí 26. června se novým majitelem stal Zeitgeist Asset Management, společnost zabývající se developerskou činností a správou nemovitostí pro soukromé a institucionální investory.

Celý článek zde

Od vzniku Česka po dnešek

Publikováno: 30.6.2017

V roce 1993 se začala psát novodobá historie České republiky. Ale už v tomto roce se také začala psát historie rekonstrukce železničního uzlu Ústí nad Orlicí. A než byla stavba v letošním roce dokončena, vystřídalo se na postu šéfa ministerstva dopravy 17 ministrů, narodilo se 2 262 264 děti, letopočet se posunul o celých 22 let a většina lidí si zvykla na ono slovo „Česko“, které nemohl v roce 1993 nikdo vystát.

Celý článek zde

Vozidla SaZ s. r. o. pronikají na nové trhy

Publikováno: 29.6.2017

Společnost SaZ s. r. o. je významným českým výrobcem železniční a silniční techniky s tradicí od roku 1954. Součástí jejího sortimentu jsou kromě dvoucestných vozidel rovněž kolejové transportéry, pracovní plošiny nejrůznějšího typu, skříňové a valníkové nástavby, jakož i speciální nástavby dle přání zákazníků pro svařování kolejnic, postřik herbicidy, údržbu sněhu či zeleně apod.

Celý článek zde

Mazání hlavy kolejnice Top of Rail

Publikováno: 28.6.2017

Při stále rostoucí potřebě cestování a logistiky rostou nároky i na kolejovou dopravu. To vyvolává nutnost zabezpečit neustálý rozvoj vedoucí k zajištění konkurenceschopnosti a atraktivity environmentálně šetrného způsobu přepravy osob a materiálu, jakým kolejová doprava bezesporu je. Jedna z největších výhod, kterou se kolejová doprava může pyšnit, je vysoká energetická účinnost. Tato její nezpochybnitelná výborná vlastnost je způsobena tím, že v kontaktu kola s kolejnicí dochází k valivému tření, které má řádově mnohem menší rameno valivého odporu než např. kontakt pneumatiky s vozovkou u silniční dopravy. Kolejová doprava se v posledních letech dostává do popředí především díky svému nízkému negativnímu dopadu na životní prostředí. Stále rostoucí požadavky na snižování energetické náročnosti u většiny strojních zařízení a obzvláště u dopravních prostředků vede i ke snižování trakčního odporu a dalších negativních doprovodných jevů.

Celý článek zde

MONZAS, spol. s r. o. – tradiční partner v oblasti sdělovací a zabezpečovací techniky

Publikováno: 27.6.2017

MONZAS, spol. s r. o. je dynamicky se rozvíjející společností, která patří k předním společnostem v oblasti sdělovacích a zabezpečovacích zařízení v provozu Správy železniční dopravní cesty s. o. Jedná se o ryze českou firmu, založenou v roce 1992 s cílem vytvořit úzce specializovanou společnost pro poskytování služeb zákazníkům v oblasti montáží, oprav, rekonstrukcí a údržby sdělovací a zabezpečovací techniky v železniční dopravě a na průmyslových drahách a vlečkách.

Celý článek zde

Strojírna ArcelorMittal v Ostravě vyrobí nápravy pro tramvaje na fotbalové mistrovství světa v Rusku v roce 2018

Publikováno: 26.6.2017

Tramvaje, které budou příští rok přepravovat fanoušky i hráče na fotbalovém mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku, v sobě ponesou nápravy z Ostravy. Strojírna ArcelorMittal Engineering Products Ostrava, dceřiná společnost huti ArcelorMittal Ostrava, získala zakázku na výrobu téměř tisícovky náprav pro nový typ tramvají.

Celý článek zde

Legendární lokomotiva z ČKD se vrací na Posázavský pacifik

Publikováno: 25.6.2017

Od konce května vozí výletníky na trati Posázavského pacifiku legendární lokomotiva řady 749, které se přezdívá bardotka nebo zamračená. Tyto lokomotivy už České dráhy pravidelně do provozu vlaků s cestujícími nenasazují, zaskakují jen výjimečně. Nyní se ale podaří vrátit tuto pro turisty a železniční nadšence unikátní lokomotivu do pravidelného provozu s víkendovými výletními vlaky v Posázaví. Právě v sobotu při její první jízdě budou mít cestující možnost si ji také detailně prohlédnout.

Celý článek zde

Pavel Krtek v Amsterdamu představil nové digitální technologie Českých drah

Publikováno: 24.6.2017

Předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek patřil ke čtveřici hlavních řečníků na letošní konferenci Smart Rail Europe v Amsterdamu. Přehlídka Smart Rail Europe je klíčovou platformou pro setkávání odborníků a manažerů z průmyslu i operátorů v oblasti digitalizace železničních systémů pro správce železniční infrastruktury, dopravce, dodavatele ICT technologií i systémové a datové integrátory.

Celý článek zde

25. ročník soutěže STAVBA ROKU představuje stavby

Publikováno: 23.6.2017

Od června se na www.stavbaroku.cz prezentuje 52 staveb, z toho 5 objektů v zahraničí.  Soutěží stavby různých velikostí i druhů – komerční, bytové i historické stavby, liniové, dopravní, průmyslové i úpravy veřejného prostoru. Odborná osmičlenná porota a Sbor expertů s 18 specialisty zahájili hodnocení s cílem vybrat stavby do druhého kola pro osobní návštěvu a následně nominaci 15 objektů na titul STAVBA ROKU. Nominace budou vyhlášeny 7. září a odstartováno hlasování veřejnosti. Slavnostní udílení 5 titulů a 12 Zvláštních cen proběhne 5. října v Betlémské kapli v Praze.

Celý článek zde

Rekonstrukce: královská disciplína

Publikováno: 23.6.2017

Rekonstrukce. Pro stavební firmu možná nejtěžší disciplína vůbec. Citlivě a přitom funkčně zrekonstruovat historickou stavbu vyžaduje úsilí, kreativitu, trpělivost, odvahu a zkušenosti. Rekonstrukce je složitá. Často je nutné použít historické stavební postupy, nebo je přinejmenším citlivě nahradit těmi moderními. Je třeba brát ohled na historickou hodnotu budovy a přitom její funkci přizpůsobit současným požadavkům, včetně stavebních norem. U rekonstrukce dopravní stavby navíc bývá velmi složité stavbu uzavřít. Mnohé stavební práce tak probíhají za plného provozu. A rekonstrukce často trvají dlouho.

Celý článek zde

Trojnásobný úspěch nové řídící věže v Ostravě

Publikováno: 22.6.2017

Tři prestižní ceny získal státní podnik Řízení letového provozu České republiky za úspěšnou realizaci nového provozního střediska a řídící věže na Letišti Leoše Janáčka v Ostravě. První cenou je „Dopravní stavba roku 2016“, druhou „Cena Development News“ a třetí je čestné uznání v soutěži „Stavba Moravskoslezského kraje za rok 2016“. Ve všech případech odborné poroty ocenily zejména technické, technologické a architektonické provedení této ojedinělé stavby se zřetelem na vytvoření specifického vnitřního prostoru.

Celý článek zde

Modernizace tramvajových tratí v Košicích

Publikováno: 22.6.2017

Podpisem smlouvy na konci roku 2016 byla zahájena další etapa modernizace tramvajových tratí v Košicích na Slovensku. Hlavním dodavatelem projektu, který je spolufinancovaný z Operačního programu integrovaná infrastruktura stavby, je společnost EUROVIA SK pro Město Košice.

Celý článek zde

Fotoreportáž: Sarajevo – Bradina

Publikováno: 21.6.2017

V souvislosti s realizací zahraniční zakázky společnosti AŽD Praha v Bosně a Hercegovině Supply and Installation of Signalling and Telecommunication Equipment Railway Corridor Vc, Sarajevo – Bradina přinášíme z místa poutavou fotoreportáž. Naturalisticky ukazuje v jakém stavu je místní železnice a jakým způsobem probíhá realizace zakázky české společnosti v zemi poznamenané válkou v devadesátých letech minulého století.

Celý článek zde

V Ostravě vyrobili půlmiliontý tlumič používaný pro nejrychlejší vlakové soupravy na světě

Publikováno: 20.6.2017

Ostravský výrobní závod KONI, patřící do skupiny předního světového výrobce řešení pro energetické, dopravní a průmyslové trhy ITT, vyrobil půlmiliontý kus tlumiče pro železniční dopravu. Historického milníku dosáhla společnost od spuštění výroby v ostravské průmyslové zóně CTPark v roce 2008. Ostravské tlumiče používají především výrobci podvozkových souprav a vlaků na celém světě včetně těch nejrychlejších. 

Celý článek zde

„Potřebujeme ukončit legislativní trápení,“

Publikováno: 20.6.2017

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Petr Košan, jeden z jednatelů společnosti AF-CITYPLAN. Především mizerné stavební normy a pomalé zavádění nových technologií brání podle Košana dynamičtějšímu rozvoji dopravní infrastruktury u nás.

Celý článek zde

Letošní zima dala silničářům zabrat. Ti už se připravují na opravy zničených komunikací!

Publikováno: 19.6.2017

Zima byla příliš dlouhá. Silničáři museli vyjíždět k zimní údržbě i na konci dubna. Na silnicích jsou velké škody. Na opravu silnic po zimě bude potřeba až čtyřikrát více peněz než v minulých letech. Viníkem je nejen sněžení, ale především výrazně rozdílné teploty v noci a přes den. Nejdražším byl měsíc leden, náklady na údržbu silnic v rámci prvního měsíce roku byly dokonce nejvyšší za posledních devět let. Krajská Správa a údržba silnic Pardubického kraje měla ve svém rozpočtu na zimní údržbu připraveno na 165 milionů korun, další finanční prostředky budou potřeba na odstranění zimních škod.

Celý článek zde

Pokračování hradecké dálnice D11 směrem na Polsko by se mohlo začít stavět na podzim

Publikováno: 18.6.2017

Ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad vydal stavební povolení pro pokračování dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Smiřice. Aktuálně již probíhá na místě budoucí čtyřproudé dálnice archeologický průzkum a postupně bude předáváno staveniště k zahájení samotné výstavby. Stavební povolení tak dostala první dálnice z devíti prioritních staveb, kterým Evropská komise povolila výjimku z nového posuzování vlivu na životní prostředí.

Celý článek zde