Home  >  RSS čtečka  >  www.silnice-zeleznice.cz

RSS kanál - Časopis SILNICE ŽELEZNICE

Na hostivařské trati Swietelsky Rail o dva měsíce zkrátil technologickou přestávku. Bude víc času na komplikovaný most v Zahradním Městě

Publikováno: 22.2.2019

Náročná optimalizace pražského traťového úseku z Hostivaře na hlavní nádraží má za sebou první půlrok a s novou stavební sezonou vstoupila do další fáze.

Celý článek zde

Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem

Publikováno: 22.2.2019

Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice.

Celý článek zde

Mladí za volantem často nadávají, každý desátý Čech už v životě nenahlásil škodu

Publikováno: 22.2.2019

Okřídlený vtip o tom, jaké auto by si přála blondýnka, zná zřejmě každý. Jenže realita, podle které lidé dbají v první řadě na barvu, není tak vzdálená. Podle průzkumu, který si nechaly zpracovat společnosti ČSOB Pojišťovna a ČSOB Leasing, nemá vysněnou barvu vozidla pouze 23 % Čechů. Z výsledných dat rovněž plyne, že téměř polovina (45 %) Čechů za volantem telefonuje, nutno ale dodat, že naprostá většina tak činí s handsfree příslušenstvím.

Celý článek zde

„Sudoměřice – Votice završují naše působení na jihočeské železnici“

Publikováno: 20.2.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Lumír Pyszko, ředitel stavby téměř dvacetikilometrového úseku trati Sudoměřice – Votice na IV. tranzitním železničním koridoru, která letos odstartovala přípravnými pracemi.

Celý článek zde

Analýza vybraných vlastností asfaltových pásů pro izolaci betonových mostovek ve Slovenské republice mezi lety 2013 – 2016; složení asfaltových pásů

Publikováno: 18.2.2019

Příspěvek analyzuje, kde se pohybují skutečné hodnoty množství asfaltové hmoty a jaké je množství plniv v asfaltových pásech, které se používaly pro izolaci betonových mostovek [1], [2] v Slovenské republice v letech 2013 – 2016. Vzhledem k tomu, že legislativně není stanoven žádný požadavek na množství asfaltu a plniv v asfaltové hmotě a tím v asfaltových pásech, je cílem tohoto příspěvek ukázat, kde se v současné době nachází obvyklé množství asfaltu v asfaltových pásech a jaké je množství plniv v asfaltové hmotě. Získané výsledky jsou dále porovnány s asfaltovými pásy, které se používaly v letech 2011 – 2012. Dalším cílem je tak ukázat, k jaké změně došlo v dosažených hodnotách v porovnání s lety 2011 – 2012. Tento příspěvek tak přímo navazuje na články zveřejněné v roce 2012 – 2017 [3], [4], [5].

Celý článek zde

Rypadlo R 950T na výstavbě tunelu u slovenského Ružomberku

Publikováno: 15.2.2019

Pro výstavbu nového tunelu pod místním kopcem Čebrať u Ružomberku zakoupila společnost OHL ŽS, a. s. nové speciální rypadlo Liebherr R 950T. Tento model byl vyvinut speciálně pro stavby tunelů, stejně jako jeho předchůdce R 944 C. Vyznačuje se kompaktními rozměry, vysokou produktivitou a komfortem. Ražba tunelu byla spuštěna v září 2018 a nasazení bude trvat přibližně 18 měsíců.

Celý článek zde

Včerejší on-line konference Zoom At Technology ZAT se zúčastnily firmy z 42 zemí světa

Publikováno: 14.2.2019

Hodinový přímý přenos s novinkami v řídicích systémech ze studia z výrobních prostor firmy ZAT z Příbrami – tak vypadal patnáctý zákaznický den společnosti ZAT a.s., českého dodavatele inteligentních systémů a výrobce řídicích systémů pro energetiku a průmysl. „Náš řídicí systém pro náročné průmyslové procesy SandRA sklízí ve světě úspěch. V současné době dodáváme do šedesáti zemí světa a obrat firmy spěje k 80procentnímu exportu. Proto jsme se letos rozhodli zprostředkovat novinky v oblasti řídicích systémů také partnerům v zahraničí,“ říká Ivo Tichý, člen představenstva ZAT.

Celý článek zde

„Chceme i stavby kolem miliardy korun“

Publikováno: 13.2.2019

říká Pavel Mužík, člen představenstva společnosti Chládek & Tintěra Pardubice, která byla dosud dominantní především v údržbě a zaměřovala se na větší množství menších investičních staveb. „Myslím si, že už jsme dorostli do velikosti firmy, která má místo i na investičních projektech. Máme na to vyzkoušet si postupnými kroky stavby většího charakteru, a to technicky i organizačně,“ je přesvědčený Mužík.

Celý článek zde

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice

Publikováno: 11.2.2019

Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancelář, dobře si uvědomoval, jaký potenciál v této oblasti Česká republika nabízí. Dlouhodobá úspěšná tradice tuzemského dopravního inženýrství v oblasti železničního průmyslu pro něj byla velkou výzvou. Široká základna vzdělávacích institucí zaměřených na strojírenství mu dávala předpoklady pro rozvoj tohoto oboru i v budoucnu. A nejen to. Při expanzi firmy STADLER na trhy střední a východní Evropy se mu tak naskytla příležitost upevnit své již dříve získané pozice v Polsku, Maďarsku a později i v Bělorusku vytvořením pražského vývojového centra. Hlavním záměrem jeho vzniku byla konstrukční podpora výrobních aktivit v těchto lokalitách.

Celý článek zde

Při opravě trati AŽD Praha nasadil Swietelsky Rail CZ stroj RU 800 S, který dobu rekonstrukce zkrátil o tři dny

Publikováno: 8.2.2019

Severočeská „švestková dráha“ Čížkovice – Obrnice, patřící AŽD Praha, prošla v polovině října rekonstrukcí zhruba tříkilometrového úseku od souběhu tratí před Sedlcem u Obrnic po Obrnice. Společnost Swietelsky Rail CZ při ní poprvé v Česku využila mimořádně výkonný stroj RU 800 S. Ten dokáže koleje současně obnovovat i čistit štěrkové lože. Mění štěrk i pražce, aniž by se měnily kolejnice a dokáže také měnit celý kolejový rošt. Odtud i jeho označení: Reinigung = čistění, Umbau = obnova.

Celý článek zde

Železniční spojení Praha – Letiště – Kladno

Publikováno: 6.2.2019

Při pohledu na současnou železniční síť v okolí Prahy je zřejmá disproporce mezi severozápadním sektorem a zbývajícím územím. Zatímco od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od největšího města středočeského kraje Kladna a jeho okolí pouze tratě jednokolejné, neelektrizované. Zatímco na výše uvedených dvoukolejných tratích trvale roste počet přepravených cestujících, trať ze severozápadního regionu, ačkoli má velké předpoklady k růstu, zůstává vzhledem k zastaralé infrastruktuře s prakticky vyčerpanou kapacitou dráhy ve stagnaci. Silný přepravní proud se uskutečňuje majoritně silniční dopravou, se všemi negativními dopady na spolehlivost dopravního spojení i na životní prostředí.

Celý článek zde

„Letos jsme žili bez velké investiční akce, ale pracovat za „krvavé“ peníze nedává smysl“

Publikováno: 4.2.2019

říká Petr Homolka, ředitel závodu Železniční stavitelství společnosti Skanska. Rok 2018 se v našem závodu nesl především v duchu stabilizace a přípravy kapacit na předpokládaný boom železničních staveb v následujících několika letech. „Můžeme nabídnout zkušené projekční i výrobní týmy a komplexní strojní vybavení. Budoucnost vidím optimisticky,“ uvedl Homolka.

Celý článek zde

Most Pavla Wonky musí projít nutnými opravami

Publikováno: 1.2.2019

V červenci 2018 při běžné prohlídce mostu bylo zjištěno vychýlení dvou deviátorů nad pilíři mostu (zařízení, které přenáší tlakovou sílu z předpínacího kabelu – volného lana do mostní konstrukce). Konkrétně šlo o lana v jedné z komor prostředního pásu (pod odbočovacím pruhem do Labské ulice k lodi Arnošt z Pardubic ze směru od Hradce Králové).

Celý článek zde

Studie proveditelnosti nové trati Praha – Drážďany postoupila do druhé části

Publikováno: 31.1.2019

Studie proveditelnosti nového železničního spojení Praha – Drážďany postoupila do další fáze. Společnost CEDOP a francouzský Egis Rail ukončily dílčí první etapu. Celá studie bude hotová do konce letošního června. Výstavba nové tratě mezi českou a saskou metropolí přinese nejen konkurenceschopné spojení těchto dvou měst, ale i napojení Česka na vysokorychlostní síť v Německu. Její součástí bude 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel pod Krušnými horami, který bude sloužit rovněž nákladní dopravě.

Celý článek zde

V pražském Sedlci instalovala SŽDC nový typ sklopné protihlukové stěny

Publikováno: 31.1.2019

Požadavek na snížení hlukové zátěže v místě, kde není možné použít klasickou protihlukovou stěnu, stál za instalací nízké sklopné protihlukové clony na trati z Prahy-Holešovic do Roztok u Prahy v místě průchodu železnice městskou částí Praha 6-Sedlec. Jedná se o vůbec první použití protihlukové clony tohoto typu na síti Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Celý článek zde

Komplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v Holešově

Publikováno: 30.1.2019

Holešov je město, které leží na pomezí Hané a Valašska a žije v něm jen něco málo přes deset tisíc obyvatel. Přesto je důležitým dopravním uzlem mikroregionu a tvoří přirozenou hranici Zlínského a Olomouckého kraje. Společnost mmcité+ uvedla do provozu k poslednímu září tohoto roku autobusové nádraží, které navazuje na vlakové, a rovněž dodala komplexní řešení pro celý přednádražní prostor. Rozsáhlá rekonstrukce probíhala ve sdružení s projektantem Laboro Ateliér a stavební firmou Strabag.

Celý článek zde

Sdružení stavebních firmem z D11 podmínečně odstoupilo od smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic

Publikováno: 29.1.2019

Sdružení stavebních firem, které je dodavatelem zakázky na výstavbu nového úseku dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi, dnes oznámilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podmínečné odstoupení od smlouvy. Důvodem je dlouhodobá nečinnost ŘSD, které v podstatě zablokovalo jednání o faktickém zahájení stavby.

Celý článek zde

Most přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan

Publikováno: 28.1.2019

Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své trase, poplatné historickému vývoji, prochází silnice I/34 množstvím místních obcí a má mnohdy omezující až nevyhovující parametry pro dopravu na silnici 1. třídy. Součástí úprav této komunikace je i obchvat Rouštan (celkové délky cca 3 km, část stavby je zcela nová, část je vedena v trase stávající silnice). Rouštanský potok překonává obchvat mostem délky cca 130 m. Tento most je v současné době dokončen a zprovozněn.

Celý článek zde

Railway Tools pro moderní projektování železnic

Publikováno: 25.1.2019

Společnost CAD Studio ve spolupráci s firmou PROJEKT servis je autorem CAD aplikace pro navrhování železničních liniových staveb podle českých norem.

Celý článek zde

Modernizace ŽST Karlovy Vary – staniční část

Publikováno: 23.1.2019

Město Karlovy Vary je díky své pověsti lázeňského centra, ale i poloze blízko hranic, oblíbeným cílem našich i zahraničních turistů. Část lázeňských hostů přijíždí do města vlakem a první dojem o místě svého pobytu získávají v železniční stanici Karlovy Vary. Modernizace chátrajícího nádraží a oprava kolejiště, včetně lávky vedoucí nad kolejemi, jsou tak ze strany SŽDC a města Karlovy Vary příspěvkem k vylepšení tváře města. Po provedení stavebních prací, které realizovala společnost STRABAG Rail a. s., se nádraží proměnilo v moderní železniční stanici 21. století.

Celý článek zde

SŽDC začíná s výběrem zhotovitele Studie proveditelnosti na VRT Brno – Přerov – Ostrava

Publikováno: 22.1.2019

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybere jako první organizace v resortu dopravy vítěze výběrového řízení s využitím nové unikátní metody Best Value Approach/Best Value Procurement (BVA/BVP). Proces výběru začal dnes otevíráním nabídek. Zhotovitel zpracuje Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati (Brno) – Přerov – Ostrava, která bude zahrnovat návrh samotné trasy nové trati i případné další úpravy stávající železniční infrastruktury.

Celý článek zde

„Naší výhodou je rychlost nasazení kolejové mechanizace“

Publikováno: 21.1.2019

je přesvědčený Martin Varecha, předseda představenstva společnosti Hrochostroj, která je členem skupiny Enteria. „Veškerá mechanizace je alokovaná v České republice a můžeme ji rychle nasadit. Stojí to více peněz a energie, ale nejspíš jsme více nadšenci než primárně byznysmeni.“

Celý článek zde

Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice

Publikováno: 18.1.2019

Od srpna 2017 pracuje společnost dodavatelů ČET-DET na obnově téměř 21kilometrové trati procházející Slezskem, která je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Projekt přinese zvýšení traťové rychlosti až na 120 km/h pro nákladní, resp. 160 km/h pro osobní vlaky, zabezpečí prostorovou průchodnost pro ložnou míru UIC GC, zlepší traťovou třídu zatížení (D4 UIC) a především zajistí bezpečnější, komfortnější a spolehlivější dopravu. Kromě rekonstrukce železničního spodku a svršku zahrnuje stavba modernější technické vybavení, nová nástupiště i další objekty. Práce jsou celkem plánovány na více než dva a půl roku.

Celý článek zde

„Tunely na Islandu připomínají spíše expedici, než standardní stavbu“

Publikováno: 16.1.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jan Kvaš, obchodní náměstek divize 5 Metrostavu, která se zaměřuje na tunelové, železniční a dopravní stavby. Divize úspěšně působí v Norsku, Finsku, na Islandu a možnosti má v rámci dceřiné společnosti i v Německu a Rakousku. Po skončení Ejpovic ale hledá uplatnění tunelářských kapacit na českém a slovenském trhu. „Sledujeme řadu projektů na Slovensku i jinde v zahraničí a samozřejmě doufáme, že se rozjede trasa metra D.“

Celý článek zde

Realizace pevné jízdní dráhy v železničních tunelech stavby „Modernizace trati Rokycany – Plzeň“

Publikováno: 14.1.2019

Realizace pevné jízdní dráhy (dále pouze PJD) v železničních tunelech nedaleko Ejpovic je závěrečnou etapou stavby „Modernizace trati Rokycany – Plzeň“. Modernizovaný úsek stavby je součástí III. tranzitního železničního koridoru (Čadca SK – Mosty u Jablunkova – Bohumín – Olomouc – Česká Třebová – Pardubice – Praha – Plzeň – Cheb – Schirnding D), respektive železniční trati č. 170 (Praha – Beroun – Plzeň – Cheb), který je řešen v souladu s požadavky interoperability pro železniční síť Evropy.

Celý článek zde

„EIA by měla proběhnout jednou a dost“

Publikováno: 11.1.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Martin Kolovratník, poslanec PSP ČR a člen hospodářského výboru, který se zabývá primárně dopravou a stavebnictvím. „To znamená podle zákona o EIA. Dnes je praxe taková, že ještě před územním rozhodnutím uděláte EIA a u stavebního povolení vám to někdo z aktivistů znovu napadne podle Zákona o ochraně životního prostředí. Nově v EIA vypořádáte vše a už se životní prostředí neřeší,“ nastiňuje Kolovratník druhou fázi legislativních změn, které by měly v příštím roce urychlit přípravu liniových staveb. V plánu jsou například výkupy pozemků podle cenových map.

Celý článek zde

AŽD Praha podepsala kontrakt v Polsku

Publikováno: 9.1.2019

Společnost AŽD Praha podepsala smlouvu s polským správcem železniční infrastruktury PKP PLK na modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení na trati Słonice - Szczecin Dąbie. Hodnota kontraktu činí 201,2 mil zł (1,2 mld. Kč). 

Celý článek zde

K otázce zajištění bezpečnosti mostů pozemních komunikací v ČR

Publikováno: 9.1.2019

Budeme-li pátrat po skutečně zásadních aspektech rozvoje celé naší současné společnosti a důvodech jeho akcelerace v posledních několika staletích, musíme zákonitě dojít ke zcela zásadní roli dopravní infrastruktury. Bezpečnost a spolehlivost dopravní infrastruktury je proto zásadním tématem nejen z hlediska zajištění rozvoje celé společnosti, ale i z hlediska zajištění dalších národních zájmů a společenských potřeb.

Celý článek zde

Změna na pozici prezidenta Svazu podnikatelů ve stavebnictví

Publikováno: 8.1.2019

Od 1. ledna 2019 má Svaz podnikatelů ve stavebnictví nového prezidenta. Stal se jím Jiří Nouza, který nahradil Václava Matyáše, který na konci roku 2018 ukončil své dlouholeté působení v této funkci, kterou zastával od roku 2004.

Celý článek zde

Silničáři jsou na zimní údržbu připraveni

Publikováno: 7.1.2019

Správa a údržba silnic Pardubického kraje řeší zimní údržbu silnic pouze na majetku Pardubického kraje, tedy pro silnice II. a III. třídy tak, aby byla zajištěna v maximální možné míře efektivita provádění zimní údržby a minimalizovány náklady. Ředitel SÚS Miroslav Němec doplňuje: „Jedná se o 914 km „dvojek“ a 2 209 km „trojek“. V zimním období se pro malý dopravní význam neudržuje pouze 134 km silnic, což jsou jen 4 % z celkové délky spravované silniční sítě. Jde o úseky bez zástavby, a kde není provozována veřejná hromadná autobusová doprava. Náklady na údržbu těchto úseků by byly neadekvátní k jejich dopravnímu významu.“

Celý článek zde

Náhrada betonu při osazování a výměně mostních závěrů technologií odolnou vůči dynamickému zatížení

Publikováno: 4.1.2019

Jedním z dlouhodobých problémů v provozu mostních konstrukcí je stav mostních závěrů a dilatací, kde řidiči často nedokáží pochopit, proč jsou tyto konstrukce v neustále špatném stavu. Velmi často se stává, že se betonová směs v okolí závěru zničí v důsledku vysokého dynamického zatížení těžkými nákladními vozidly. Při takto porušeném závěru se poškozují projíždějící vozidla, snižuje se komfort jízdy, zvyšuje se hlučnost v okolí mostu a v konečném důsledku se poškozuje i samotná mostní konstrukce. Tím se snižuje životnost, přičemž je nutné opakovat rekonstrukce mostních závěrů v kratších intervalech, což opět zvyšuje finanční náklady na provoz objektu v čase.

Celý článek zde

Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj

Publikováno: 2.1.2019

Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regionální dopravu v Plzeňském kraji.

Celý článek zde

Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary

Publikováno: 31.12.2018

V září 2017 započala společnost Edikt a. s. s rekonstrukcí mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary. Jedná se o železniční most nacházející se v extravilánu na jižním okraji Karlových Varů v prostorovém oddílu Karlovy Vary-Březová – Karlovy Vary dolní nádraží, který přemosťuje silnici I/20 Karlovy Vary – Plzeň. Trať je v tomto místě v násypu. Došlo ke kompletní demolici stávajícího železničního mostu a k výstavbě zcela nového, hlubině založeného mostního objektu.

Celý článek zde

Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice II – SO 35-19-13 ocelový most přes řeku Olši

Publikováno: 28.12.2018

Stavba „Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice“ je součástí III. železničního tranzitního koridoru České republiky (Cheb – Plzeň – Praha – Česká Třebová – Ostrava – Petrovice u Karviné – Dětmarovice – Mosty u Jablunkova – st. hranice SR).

Celý článek zde

„Máme v republice spoustu schopných a vzdělaných projektantů a techniků, kteří mohou projekty vysokorychlostních železnic řídit a zpracovávat. Je klíčové, aby u nich byly české firmy“

Publikováno: 26.12.2018

uvedl v rozhovoru pro Silnice-železnice Ing. Václav Kratochvíl, předseda představenstva a generální ředitel MORAVIA CONSULT Olomouc a. s.

Celý článek zde

Online služba Projektování s katastrem

Publikováno: 24.12.2018

Liniové stavby a inženýrské sítě mají zpravidla shodné to, že zasahují do velkého množství pozemků. Projektant takové stavby může mít buď přesné zadání, kudy stavbu projektovat, nebo se snaží postupovat tak, aby se vyhnul pozemkům, kde se dají předpokládat potíže během následného majetkoprávního vyrovnání. Sem patří typicky pozemky zatížené exekucí, pozemky s neznámým vlastníkem nebo naopak s velkým počtem vlastníků. Ať už zvolí kterýkoliv z výše uvedených způsobů, součástí jeho práce je vždy vypracování tabulky s výčtem dotčených pozemků a údajů o vlastnících těchto pozemků.

Celý článek zde

V Gdaňsku je hotovo. Metrostav předal S7 u Baltského moře do provozu

Publikováno: 21.12.2018

Realizovaný úsek rychlostní komunikace S7 Koszwały – Nowy Dwór Gdański nedaleko metropole Gdańsk při Baltickém moři v Pomořském vojvodství je důležitou součástí nejen městské aglomerace „Trójmiasta“ (konurbace Gdańsk – Gdynia – Sopot), ale především modernizovaného úseku spojení města Gdańsk s hlavním městem Polska Varšavou tvořícím evropský koridor (E77). Realizovaný úsek z mezinárodního pohledu spojuje východ se západem na trase Riga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk – Hamburg (Via Hanseatica) a sever s jihem na trase Gdańsk – Varšava – Oděsa (Via Intermare).

Celý článek zde

Stavba čtyřkolejné tratě z Hostivaře do stanice Praha hl. n. je v plném proudu

Publikováno: 19.12.2018

„Pražská železniční zakázka desetiletí,“ tak se hovoří v železničních kruzích o rozsáhlé modernizaci trati mezi pražským hostivařským a hlavním nádražím. Díky ní vznikne do konce roku 2021 vůbec první čtyřkolejná trať na síti SŽDC. Stavba navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař a s ročním zpožděním se intenzivně rozjely stavební práce. Požádali jsme tak o několik vět Ladislava Šabacha, ředitele výstavby z divize 5 Metrostavu.

Celý článek zde

Na čtvrtém koridoru začíná ražba tunelu Deboreč

Publikováno: 18.12.2018

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila ražbu tunelu Deboreč. Je to kratší ze dvou tunelů, které nově budou součástí tratě Sudoměřice – Votice na čtvrtém tranzitním koridoru. Ražba začala z výjezdového (pražského) portálu, proražení tunelu včetně primárního ostění se předpokládá v červenci příštího roku.

Celý článek zde

Škoda Electric znovu uspěla v Rumunsku

Publikováno: 18.12.2018

Škoda Electric se bude významně podílet na dodávce padesáti trolejbusů pro rumunské město Cluj-Napoca (Kluž). Plzeňská firma pro flotilu nových nízkopodlažních kloubových trolejbusů dodá kompletní elektrovýzbroj a také během příštího roku zajistí finální montáž vozidel.

Celý článek zde

Turecké ocelárny koupí od CZ LOKO šest posunovacích lokomotiv EffiShunter 600

Publikováno: 17.12.2018

Největší turecké ocelárny Isdemir koupí v příštím roce šest posunovacích lokomotiv EffiShunter 600, vyráběných společnosti CZ LOKO. Ta vyšla vítězně z výběrového řízení a kontrakt už stvrdila podpisem smluv. V provozu nahradí zastaralé stroje sovětské a čínské konstrukce.

Celý článek zde

„Osmdesát procent stavebních problémů vychází ze špatné projektové dokumentace“

Publikováno: 14.12.2018

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jan Kokeš. S generálním ředitelem a předsedou představenstva litoměřické společnosti Chládek & Tintěra, a. s. jsme se bavili rovněž o tom, proč je nutné výrazně zdražit stavební práce, o posunech v legislativě i tristní situaci stavbyvedoucích, z nichž se stali vazalové administrativy.

Celý článek zde

SŽDC zahájila provoz v nejdelším železničním tunelu v České republice, první vlak projel Ejpovicemi 15. listopadu

Publikováno: 12.12.2018

Rekordních 4 150 metrů, tolik nově měří nejdelší železniční tunel v České republice. Trať Rokycany – Plzeň, jejíž je součástí, tím získala primát v rámci celé sítě Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Prvním vlakem, který projel sníženou rychlostí jižním tubusem Ejpovického tunelu, byl 15. listopadu v podvečerních hodinách nákladní vlak. Cestující se tunelem poprvé projeli ve zvláštním spoji 16. listopadu.

Celý článek zde

Skončila modernizace klíčového úseku tranzitního koridoru mezi Prahou a Plzní

Publikováno: 11.12.2018

Kompletním zprovozněním Ejpovického tunelu skončila modernizace v současnosti čtrnáct kilometrů dlouhého úseku třetího tranzitního železničního koridoru mezi Rokycany a Plzní. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Dnešního slavnostního ukončení stavby se zúčastnil za Evropskou komisi generální ředitel DG Regio Marc Lemaître v doprovodu ministra dopravy Dana Ťoka.

Celý článek zde

ČEZ v Řeži otevírá první „vodíkovou“ dobíječku pro elektromobily v Česku

Publikováno: 11.12.2018

Ekologicky naladění elektromobilisté mohou ode dneška načerpat šťávu v unikátní dobíjecí stanici ve středočeské Řeži. Zdejší dobíječka je totiž prostřednictvím lokální distribuční sítě společnosti ÚJV Řež, u jejíhož areálu se nachází, propojená s vodíkovým hospodářstvím. Střešní fotovoltaické panely vyrábějí elektřinu a její přebytky se skladují ve vodíku jako v baterii. Slavnostní křest dobíječky proběhl za účasti starostky obce Veroniky Kristové a generálního ředitele ÚJV Řež Daniela Jiřičky.

Celý článek zde

Škoda Transportation představila první tramvaj pro německé město Chemnitz

Publikováno: 10.12.2018

Škoda Transportation představila v rámci slavnostní akce v německém městě Chemnitz první z celkem čtrnácti nových moderních tramvají ForCity Classic. Jedná se o obousměrné 100% nízkopodlažní vozidlo s nerezovou skříní. Celková hodnota zakázky je zhruba 950 milionů korun.

Celý článek zde

„Tunely už stavíme jen v zahraničí“

Publikováno: 10.12.2018

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Tesař, obchodní ředitel společnosti Subterra. Kvůli nedostatku práce doma je tradiční stavební firma aktivní v tunelařině ve Švédsku, na Slovensku a postupně se prosazuje i v náročném Německu. Největší železniční stavbu paradoxně realizuje na Slovensku, ačkoliv se na tuzemském trhu významně podílí i na rozsáhlé modernizaci trati Rokycany – Plzeň. A již dvanáct let úspěšně podniká na maďarském trhu.

Celý článek zde

Lávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 Lávka

Publikováno: 6.12.2018

Řeka Otava je nad jezem u Václavského předměstí přemostěna dvěma nestejně dlouhými lávkami pro pěší a cyklisty šířky 3,3 m, které se setkávají na plošině čtvercového tvaru na pilíři P2 založeném v řece, který je umístěn blíže levého břehu. Z pravého břehu (opěry O1) na pilíř překlenuje řeku lávka o délce 81,7 m. Lávka z levého břehu (opěry O2) na pilíř P2 má rozpětí 46,7 m. Obě lávky jsou půdorysně přímé. Mostovka byla s ohledem na konfiguraci terénu umístěna na co nejnižší úroveň, přičemž byla respektována úroveň hladiny stoleté vody. S ohledem na tvarové, dispoziční a prostorové záměry architekta bylo zvoleno řešení, které vzhledově nezatížilo střed řeky vysokými konstrukcemi a minimalizovalo rozměry a výšku pylonů tak, aby se negativně nekonfrontovaly s jakýmikoliv architektonickými či přírodními dominantami města.

Celý článek zde

Ministerstvo dopravy vybírá čtyři konsorcia, která budou soutěžit o dostavbu a provoz 32 km D4

Publikováno: 5.12.2018

Ministerstvo dopravy spolu se SFDI a poradenským konsorciem tvořeným společnostmi White&Case, Česká spořitelna, Obermeyer Helika posoudilo obsah žádostí o účast ve výběrovém řízení na koncesionáře pro projekt PPP (Public Private Partnership) na dálnici D4. Všech sedm žadatelů deklaruje zkušenosti s obdobným typem projektů, kdy koncesionář postaví a následně provozuje například vybraný úsek dálnice. Nyní ministerstvo vybírá čtyři zájemce, kteří budou o zakázku na dostavbu a provoz 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem soutěžit.

Celý článek zde

BIM World 2018 v Mnichově: nová softwarová řešení na podporu BIMu jsou na vzestupu

Publikováno: 4.12.2018

Závěr listopadu patřil již tradičně mezinárodní konferenci BIM World v Mnichově, která se zaměřuje na digitalizaci ve stavebnictví a především na technologii BIM. Informační modelování staveb se stalo hlavní hnací silou inovací a efektivity ve stavebnictví. Navíc zásadně ovlivňuje také facility management a šetří náklady na něj. Pojem „digitální dvojče“ staveb se skloňoval v mnoha příspěvcích zahraničních účastníků, a není tudíž pochyb, že je vnímán jako hlavní správná cesta pro BIM. Lze očekávat, že v blízké budoucnosti digitální model budov nahradí tradiční 2D dokumentaci, a to včetně funkčních schémat zapojení TZB systémů. Letošního ročníku BIM World se zúčastnilo více než 4 000 návštěvníků a 120 vystavovatelů z celého světa; v rámci dvoudenního programu vystoupilo na 100 řečníků.

Celý článek zde

SŽDC zahájí další významné investiční akce

Publikováno: 4.12.2018

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje ve zlepšování parametrů drážní infrastruktury. Dnes bylo schváleno vypsání dalších šesti soutěží na stavby, jejichž celkové investiční náklady přesáhnou 13 miliard korun. Už za pár měsíců by tak měla začít například modernizace koridorových úseků z pražského Smíchova do Černošic a ze Soběslavi do Doubí u Tábora.

Celý článek zde

Zodpovědný přístup k sanaci železobetonu

Publikováno: 4.12.2018

Železobetonové konstrukce, které se nacházejí v blízkosti pozemních komunikací, nebo které jsou přímo součástí dopravní infrastruktury, obvykle bývají vzorovými konstrukcemi, konstrukcemi reprezentativními. Současně jsou však také více namáhány a to celou řadou vlivů. Tomu musí být přizpůsoben jejich návrh a výroba. Stejné nároky musí být kladeny i na materiály, které jsou určeny k opravě železobetonových konstrukcí a které jsou součástí dopravní infrastruktury.

Celý článek zde

Pardubická Správa a údržba silnic použila nanovlákna při pokládce nové vozovky

Publikováno: 3.12.2018

Správa a údržba silnic Pardubického kraje se ucházela o dotaci na použití nanovláken do asfaltových a betonových směsí. Jednalo se o dotaci, která je určená na nové technologie, kterou poskytuje Státní fond dopravní infrastruktury. Prioritou bylo spíše použití v betonu.

Celý článek zde

Splněný slib – Inovace výrobního programu těžké třídy nákladních vozidel Mercedes‑Benz

Publikováno: 1.12.2018

Na letošním největším veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru, který se konal na konci září, jsme měli možnost vidět inovovaný výrobní program nákladních vozidel značky Mercedes‑Benz. Jejich výrobce, německý koncern Daimler, si jako své strategické cíle pro nejbližší roky stanovil, že se zaměří na konektivitu, automatizaci, bezpečnost, služby a elektrifikaci v celém svém výrobním programu od osobních vozů přes dodávkové a nákladní vozy až po autobusy. Inovace, které Daimler ve své rozsáhlé expozici předvedl, ukazují, že svou strategii bere vážně a její uplatnění již přináší konkrétní výsledky. Představena byla řada novinek, jejichž uvedení na trh výrobce před několika lety ve svých studiích představil a slíbil jejich zavedení do sériové produkce. Podívejme se nyní spolu na nejdůležitější z nich.

Celý článek zde

„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“

Publikováno: 30.11.2018

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Benda, majitel společnosti BENDA TRADE s. r. o. „Ze stavby odcházíme až poté, kdy jsou provedeny výsledky statických zátěžových zkoušek. Dílo považujeme za předané až poté, kdy jsou výsledky těchto zkoušek v souladu s požadavkem statika, geotechnika a investora. Naším výrobkem je de facto hotová základová spára,“ shrnuje motto své práce Benda.

Celý článek zde

BIM nám pomůže spolupracovat

Publikováno: 30.11.2018

Co je to vlastně BIM? Tuto otázku si poslední dobou pokládá nejen laická veřejnost, ale velice často se sami sebe ptají i profesionálové z oboru stavebnictví. Naráží na to, že neumí definovat přesné hranice a s obtížemi stanovují i jeho náplň. Co to tedy je? Jde zcela jistě o „blízkou budoucnost stavebnictví“. Jde o nástroj, ve kterém se bude lépe spolupracovat, který redukuje finanční i časové ztráty. Zjednodušeně se můžeme bavit o prostředí, kde existuje komplexní počítačový systém, který dokáže živě propojit všechny zúčastněné strany projektu, ať už se jedná o investora, zhotovitele, nebo dozory a projektanty. Každému z nich umožní dělat svou práci způsobem odpovídajícím 21. století. Jde o systém, který dokáže urychlit výstavbu, zefektivnit a minimalizovat administrativu, dohlédne na pravidla a kompletně zaštítí contract management projektu.

Celý článek zde

Aplikácie hydrostatických meracích systémov pri geotechnickom monitoringu stavieb

Publikováno: 29.11.2018

Hydrostatické meracie systémy sú založené na princípe spojených nádob. Horizont, ktorý vytvára voľný povrch kvapaliny, slúži v meracej technike už tisícročia ako referenčný. Možno konštatovať, že hadicová vodováha ako najstarší merací prístroj v dejinách, dnes zažíva skutočný comeback. Samozrejme, že dnešné meracie prístroje spočívajúce na princípe spojených nádob majú už inú konštrukciu, vyznačujúcu sa veľkou rôznorodosťou, danou aj tým, že oblasti použitia hydrostatických meracích prístrojov sú mnohoraké. V strojárstve alebo vede (urýchľovače častíc) sa aplikujú systémy s malým meracím rozsahom (10 až 50 mm) dosahujúce systémovú presnosť výškových posunov až 10 μm. Okrem vysokej presnosti je prednosťou týchto systémov ich nenáročná automatizácia s veľmi krátkym meracím intervalom a to, že sú aplikovateľné aj tam, kde nie sú viditeľné vizúry pre použitie štandardných geodetických meracích prístrojov. V tomto príspevku chceme priblížiť aplikácie v stavebníctve, predovšetkým pri geotechnickom monitoringu stavieb. Čo sa týka meracej metódy a ňou determinovanej inštrumentácie, v zásade rozlišujeme 2 hlavné skupiny meracích systémov.

Celý článek zde

Revitalizace trati Louny – Lovosice

Publikováno: 28.11.2018

Poslední květnový den začala rozsáhlá rekonstrukce přibližně 34 kilometrů dlouhé jednokolejné trati. Skončit má na konci tohoto roku.

Celý článek zde

Zabezpečení podjezdných výšek na vltavské vodní cestě – mostní objekty na plavebním kanále Vraňany – Hořín

Publikováno: 27.11.2018

V průběhu roku 2017 sdružení firem SUDOP PRAHA a. s. a VPÚ DECO PRAHA a. s. a firma PONTEX s. r. o. dokončily pro investora Ředitelství vodních cest ČR projektovou dokumentaci pro provádění stavby (PDPS) jednotlivých staveb mostních objektů na plavebním kanále Vraňany – Hořín. Technický návrh navazoval na dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR), která vznikala na SUDOPu PRAHA a. s. v průběhu roku 2010. Nedílnou součástí zakázky pro ŘVC ČR byla i inženýrská činnost se zajištěním stavebních povolení a navazující majetkoprávní smluvní agendy.

Celý článek zde

Swietelsky na D48 staví a modernizuje deset mostů

Publikováno: 26.11.2018

Po roce prací se severomoravská silnice I/48 v úseku Rybí – Rychaltice už viditelně proměňuje v dálnici D48. Společnost Swietelsky stavební, která ji rekonstruuje ve sdružení s firmami Metrostav (60 procent) a Colas (20 procent), zde má na starosti výstavbu tří obslužných komunikací podél dálnice a staví deset mostních objektů, z nichž největší má přemostění dlouhé téměř 90 metrů. Buduje rovněž dvě protihlukové stěny, kanalizaci na hlavní trase D48 a všech osm přeložek plynovodů. Z nich je už sedm dokončených.

Celý článek zde

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách IV.

Publikováno: 25.11.2018

Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní dílo roku. Má zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, ocelová mostní zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.

Celý článek zde

Dvoukřídlový zvedací most v Sobieszewie – Polsko

Publikováno: 24.11.2018

Metrostav S.A. oddział w Polsce, dokončuje výstavbu nového mostu přes Mrtvou Wislu v Sobieszewie na vojvodské silnici 501. Stavba byla započata podpisem smlouvy s investorem v září roku 2016 a v současné době již probíhají dokončovací práce.

Celý článek zde

Většina zemních prací na obchvatu obce Kámen je hotová

Publikováno: 23.11.2018

Sdružení Kámen pod vedením společnosti SILNICE GROUP pokračuje ve výstavbě silničního obchvatu obce Kámen na Pelhřimovsku. Z hlavní trasy o délce 2,4 km je aktuálně hotovo asi 70 % zemních prací. Největší dopravní investice na Vysočině spočívá ve vyvedení důležité regionální silnice I/19 mimo obec Kámen, a prospěje tak jak místním obyvatelům, tak řidičům projíždějícím po frekventované spojnici mezi dálnicemi D1 a D3. 

Celý článek zde

Betonové vozovky pro velkou zátěž bez vyjíždění kolejí

Publikováno: 23.11.2018

Rostoucí provoz a důležitost silnic pro přepravu klade vysoké nároky na kapacitu i kvalitu našich silnic. Tichou, bezpečnou a celkově komfortní jízdu za všech povětrnostních podmínek nabízí realizace betonových vozovek. Jejich volba je také cestou, jak snížit náklady na opravy a zároveň minimalizovat počet uzavírek silničního provozu. Betonové vozovky mají totiž oproti čistě asfaltovým vozovkám až dvojnásobnou životnost bez nutnosti oprav a minimální provozní náklady na údržbu a rekonstrukce během životního cyklu. Společnost CEMEX navíc významně zrychluje celou realizaci – pokroková technologie válcovaného betonu umožňuje obnovit plný provoz už po dvou dnech.

Celý článek zde

Silniční obchvat Kaznějova

Publikováno: 22.11.2018

Na podzim letošního roku dokončíme pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby I/27, Kaznějov, obchvat. Obchvat nahradí stávající úsek silnice I/27 procházející městem Kaznějov a obcí Rybnice v Plzeňském kraji a negativně v nich ovlivňuje životní prostředí a dopravně bezpečnostní situaci. Stávající komunikace má nevyhovující parametry pro plnění tranzitní funkce, která se od silnice I. třídy očekává, a zároveň i pro plnění obslužné funkce pro regionální a místní dopravu. Dopravní zatížení na sledovaném úseku dosahuje hodnot okolo 7 000 vozů/den. Realizací přeložky dojde k odstranění nevhodného směrového a výškového vedení trasy. Odkloněním tranzitní dopravy mimo intravilán obce dojde ke zvýšení plynulosti dopravního proudu a také ke zlepšení životního prostředí obyvatel dotčených obcí. Sníží se míra hlukového zatížení a zároveň se zvýší bezpečnost provozu, neboť se sníží riziko střetu s chodci a cyklisty.

Celý článek zde

COLAS CZ a velké projekty roku 2018

Publikováno: 19.11.2018

Také v letošním roce společnost COLAS CZ, a. s. pracuje na několika velkých projektech. Mezi ty nejsledovanější patří loni zahájené modernizace úseků 10 a 20 na dálnici D1, loni se také rozběhly práce na stavbě dálnice D48 Rybí – MÚK Rychaltice a opravy mostu přes Vltavu na silnici č. II/104 v městysu Davle. K velkým projektům se letos řadí ještě opravy několika úseků dálnice D10 mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví, společnost se rovněž podílí na řadě zakázek pro soukromé investory.

Celý článek zde

SŽDC zahájila provoz v nejdelším železničním tunelu v České republice, první vlak jím projel 15. listopadu

Publikováno: 16.11.2018

Rekordních 4 150 metrů, tolik nově měří nejdelší železniční tunel v České republice. Trať Rokycany – Plzeň, jejíž je součástí, tím získala primát v rámci celé sítě Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Prvním vlakem, který projel sníženou rychlostí jižním tubusem Ejpovického tunelu, byl 15. listopadu v podvečerních hodinách nákladní vlak. Cestující se tunelem poprvé projeli ve zvláštním spoji 16. listopadu.

Celý článek zde

„Skloubit kvalitu s cenou není vždycky snadné“

Publikováno: 16.11.2018

říká Klára Antošová, která se jako technik kvality Metrostavu podílela mj. na rekonstrukci dálnic D1 a D2, rekonstrukci pojížděcí plochy na letišti v Českých Budějovicích a aktuálně pracuje na dalším letišti v pražských Kbelích.

Celý článek zde

Kompozitní rošty MEA Micromesh na pěší lávce v Chomutově uspořily 45 tun materiálu

Publikováno: 15.11.2018

Při rekonstrukci pěší lávky, která vede přes 13 kolejišť na nádraží v Chomutově, byla demontována původní železobetonová deska a nahrazena kombinací plných kompozitních desek a kompozitních roštů MEA Micromesh s oky 8x8 mm. Značná úspora váhy o 45 tun prodloužila významně další životnost celé konstrukce. S protiskluzovou úpravou a barevným rozdělením povrchu se také zvýšila bezpečnost chodců a současně se snížila i hlučnost konstrukce. Součástí výměny bylo také schodiště na obou stranách lávky.

Celý článek zde

Česká asociace konzultačních inženýrů – CACE

Publikováno: 15.11.2018

Česká asociace konzultačních inženýrů (CACE, www.cace.cz) byla založena v roce 1991. CACE je řádným členem Mezinárodní federace národních asociací konzultačních inženýrů (FIDIC – Fédération Internationale Des Ingénieurs‑Conseils, www.fidic.org) s celosvětovou působností (členské asociace z cca 100 zemí) a Evropské federace národních asociací konzultačních inženýrů (EFCA – European Federation of Engineering Consultancy Associations, www.efca.be) působící v Evropě.

Celý článek zde

Zahraničné stavby spoločnosti MACCAFERRI v oblasti ochrany proti padaniu skál II.

Publikováno: 14.11.2018

Problematika nehodovosti na cestách v dôsledku nevyhovujúceho technického stavu vozovky a okolitých konštrukcií z titulu nízkej úrovne bezpečnosti cestnej infraštruktúry, je pomerne aktuálnou problematikou, keďže správcovia komunikácií investujú v posledných rokoch za finančnej podpory fondov EÚ nemalé prostriedky do modernizácie a obnovy cestných komunikácií – či už hovoríme o rehabilitácii asfaltových krytov vozoviek, obnove dopravného značenia alebo bezpečnostných prvkov (zvodidlá) a iných opatreniach.

Celý článek zde

Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum

Publikováno: 12.11.2018

Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí jejich modernizace, která je součástí revitalizace tratě Lovosice – Louny. 

Celý článek zde

KUHN‑BOHEMIA se spojila s Ammannem

Publikováno: 12.11.2018

Společnost Ammann je předním celosvětovým dodavatelem obaloven, betonárek, strojů a služeb stavebnímu průmyslu se základním zaměřením na výstavbu silnic a dopravní infrastruktury. Od letoška se výhradním dodavatelem strojů Ammann s provozní hmotností nad 5 tun a poskytovatelem jejich servisu stala v České republice společnost KUHN‑BOHEMIA. Ta působí v tuzemsku jako výhradní prodejce zejména stavebních strojů Komatsu, dále příslušenství FRD a rovněž nivelačních systémů Topcon.

Celý článek zde

Rozšiřujeme portfolio činností a služeb

Publikováno: 9.11.2018

Značky Morava Group je korporátní identita uskupení společností, mezi které patří společnost Značky Morava, a. s., společnost Silverton s. r. o. a společnost Grames s. r. o., působící na Slovensku. Skupina Značky Morava Group vytváří silný celek s významným podílem na trhu v oboru dopravního stavitelství. Našim posláním je aktivně se podílet na zlepšování bezpečnosti dopravní infrastruktury. Vyvíjíme nové technologie, nové prvky pasivní bezpečnosti, přinášíme na trh inovativní řešení a produkty. Spolupracujeme s celou řadou odborných institucí v soukromé i státní sféře, jako jsou akreditované zkušební laboratoře a vysoké školy. Využíváme 25 let našich zkušeností.

Celý článek zde

Jen přihlížet tragickým pádům nebo ukotvit budoucnost kvalitněji?

Publikováno: 8.11.2018

Pojďme udělat maximum proto, abychom upřednostňovali řešení, která zůstanou kvalitní co nejdéle, která ušetří energii, čas i lidské životy. Budoucnost mnohdy zatěžuje a zkouší stavby víc, než si umíme ve fázi projektování představit. Proto nešetřeme na nepravém místě, naše děti bychom nám to nemusely snadno odpustit.

Celý článek zde

Škoda Transportation získala evropský certifikát TSI pro vysokorychlostní soupravy pro Německo

Publikováno: 5.11.2018

Společnost Škoda Transportation získala certifikát TSI od agentury EBC jak pro lokomotivy 109E3, tak moderní dvoupodlažní vysokorychlostní vozy soupravy MNE (Mnichov – Norimberg Express) určené pro Německo. Soupravy začnou od jara příštího roku nahrazovat staré jednotky InterCity. Plné zahájení provozu celé flotily nových souprav se očekává od června 2019.

Celý článek zde

Úvěr s nulovým úrokem? Ano!

Publikováno: 5.11.2018

ČSOB Leasing je 100% dceřinou společností Československé obchodní banky, členem skupiny ČSOB a významné nadnárodní skupiny KBC. Poskytuje finanční služby podnikatelům i soukromým osobám, v oblasti financování osobních, užitkových a nákladních automobilů, strojů, zařízení, technologií, investičních celků a výpočetní techniky.

Celý článek zde

Řešení, která minimalizují kontrolu, údržbu a výměnu mostních ložisek

Publikováno: 2.11.2018

Mostní ložiska, stejně jako všechny ostatní klíčové součásti mostu, vyžadují průběžnou kontrolu a údržbu po celou dobu jejich životnosti. V určitém bodě životnosti hlavní mostní konstrukce bude pravděpodobně nutná jejich výměna – požadavek, který může být nákladný a časově náročný. Z tohoto důvodu by měli projektanti a správci mostů vždy zvažovat způsoby, jak minimalizovat úsilí spojené s takovou prací.

Celý článek zde

Rekonstrukce železničního mostu na trati Pňovany – Bezdružice

Publikováno: 1.11.2018

Ke konci minulého roku vypsala Správa železniční dopravní cesty společně s Plzeňským krajem veřejnou soutěž na dodavatele rekonstrukce mostu přes přehradu Hracholusky u obce Pňovany podle projektu firmy TOP CON SERVIS. V soutěži vyhrálo sdružení firem SMP CZ (lídr) a MCE Slaný. Po podpisu smlouvy o dílo začátkem roku došlo k předání staveniště a zahájení přípravných prací. Nejdůležitější práce proběhnou ve druhé polovině roku a dokončení je plánováno na příští rok.

Celý článek zde

Lávka Minto Island, Salem, Oregon, USA

Publikováno: 31.10.2018

Lávka, která přemosťuje slepé rameno řeky Willamette, je tvořena spojitým nosníkem o pěti polích délek od 10,7 do 93,9 m. Hlavní pole, které má štíhlou předpjatou mostovkou, je zavěšeno na dvou skloněných obloucích. Oblouky jsou skloněny vně – mají tedy „butterfly – motýlové“ uspořádání. Mostovka hlavního pole je sestavena z prefabrikovaných segmentů a spřažené monolitické desky. Oblouky jsou tvořeny ocelovými rourami, oblouková síla je zachycena předpjatou mostovkou. Protože jak vnitřní, tak i krajní podpěry jsou rámově spojeny s mostovkou, lávka tvoří integrální konstrukci. Lávka je popsána z hlediska architektonického a konstrukčního řešení, postupu stavby a statické a dynamické analýzy.

Celý článek zde

Vlaky mezi lázeňskými městy jezdí po rekonstruované trati

Publikováno: 30.10.2018

Cestování mezi významnými lázeňskými středisky na západě Čech je rychlejší a pohodlnější. Umožnila to celková rekonstrukce železniční trati spojující dolní nádraží v Karlových Varech s Mariánskými Lázněmi, kterou dnes slavnostně ukončila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Celý článek zde

I/22 STRAKONICE – Severní dopravní půloblouk

Publikováno: 30.10.2018

Záměr vybudovat silniční obchvat města Strakonice, resp. jeho část zvanou „Severní dopravní půloblouk“ propojující silnici I/4 Praha – Strážný a silnici I/22 Vodňany – Domažlice odvádějící tranzitní dopravu z centra města se poprvé objevil v plánech a návrhu nových komunikací již v 50. letech minulého století a po mnoha letech plánování a takřka přesně po 13 letech od vydání stanoviska EIA došlo konečně 9. března 2017 ke slavnostnímu zahájení stavby. Jedná se o novostavbu 1,54 km dlouhého úseku dvoupruhové obousměrné silnice kategorie MS 13/60 napojující se na silnici I/4 v blízkosti čerpací stanice v křižovatce ulic Písecká a Lidická, která na opačné straně navazuje na již dříve zrealizovaný úsek silnice III/13911 (budoucí silnice I/22) v křižovatce s ulicemi Zvolenská a Blatenská. Navržená trasa vede na rozhraní zastavěného území a volné přírody na severní hranici města a ve východní části stavby mezi ulicemi Nerudova a Budovatelská probíhá v proluce mezi stávající zástavbou rodinných domů na straně jedné a panelových domů na straně druhé, resp. v blízkosti zahrádkářské kolonie.

Celý článek zde

Modernizace 4. úseku dálnice D1

Publikováno: 29.10.2018

Modernizace 4. úseku nejvytíženější české dálnice D1 mezi obcemi Ostředek (exit 34,0) a Šternov (exit 41,0), která probíhá během posledních dvou stavebních sezón, se již chýlí ke konci. Plánovaný termín zprovoznění byl 29. 9. 2018. Sdružení firem Hochtief CZ a. s. a Beton‑technik GmbH získalo v únoru roku 2017 kontrakt na tento úsek modernizace délky přibližně 7,2 km. Hlavním cílem modernizace je úprava původní kategorie D26,5 na D28. Součástí stavby je celkem 5 mostů, z nichž 4 se zcela nahrazují novými konstrukcemi. V roce 2017 byly vybudovány 2 nadjezdy přes dálnici a 2 dálniční mosty v jízdním pásu směrem na Brno, letos se postavily 2 dálniční mosty v pásu směrem na Prahu. V celém úseku je navržen tuhý cementobetonový kryt vozovky, pouze na částech vedených na mostech a v jejich předpolích je proveden netuhý asfaltový kryt.

Celý článek zde

Škoda Transtech prodala helsinské tramvaje ForCity Smart Artic do německého města Schöneiche a získala německou homologaci

Publikováno: 26.10.2018

Finská společnost Škoda Transtech patřící do skupiny Škoda Transportation prodala dvě tramvaje typu ForCity Smart Artic německé společnosti Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn GmbH (SRS).

Celý článek zde

„Pokud nemůžete dělat změny v projektu, zabíjíte technickou kreativitu“

Publikováno: 26.10.2018

Přesvědčený je o tom Zdeněk Ludvík, výrobní náměstek divize 4 Metrostavu, který má za sebou mj. náročné rekonstrukce dvou úseků dálnice D1 nebo výstavbu části jihočeské dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí. „V českém prostředí je velmi obtížné pracovat s technickými novinkami, protože zadané projekty jsou často velmi detailní a změny jsou pro investora spíše nežádoucí,“ říká Ludvík s tím, že stavaři by preferovali řešení, kdy si stavbu odřídí od projektu až po stříhání pásek. „Je škoda, když se nepřijímají řešení, která jsou výhodná pro obě strany kontraktu.“

Celý článek zde

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu jihovýchodního obchvatu Otrokovic na dálnici D55

Publikováno: 25.10.2018

Stavba navazuje na již realizovanou severovýchodní část a po jejím dokončení obchvat s definitivní platností vyloučí veškerou tranzitní dopravu z města.

Celý článek zde

Začaly práce na více než 15 kilometrech dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi

Publikováno: 24.10.2018

Na začátku října byla zahájena výstavba dálnice D11 Hradec Králové – Smiřice. Stavba řeší pokračování dálnice D11 od Hradce Králové severním směrem na Polsko. Spolu s navazujícím úsekem mezi Smiřicemi a Jaroměří, který byl zahájen v květnu letošního roku, odvede dálnice dopravu z dnes již kapacitně nedostačující silnice I/33 v úseku Hradec Králové – Jaroměř.

Celý článek zde

cargo-partner oslavuje otevření svého Centra iLogistiky v blízkosti vídeňského letiště

Publikováno: 23.10.2018

Po více než třech měsících úspěšného provozu Centra iLogistiky cargo-partner umístěného v inovativní dřevostavbě v sídle společnosti ve Fischamendu uspořádal tento poskytovatel mezinárodní přepravy a informační logistiky jeho oficiální slavnostní otevření.

Celý článek zde

Mezinárodní Silniční veletrh se stal největší akcí svého druhu v České republice

Publikováno: 23.10.2018

V pořadí již XVII. ročník mezinárodního Silničního veletrhu se stal největší akcí svého druhu v naší zemi. Letos se totiž na něm prezentovalo na 70 vystavujících napříč všemi obory, které souvisejí se silničním hospodářstvím a dopravou. Navštívilo jej přes pět set odborníků a podnikatelů v oboru a také zástupci veřejných institucí a samospráv.

Celý článek zde

Dopravní konference 2018 v Pardubicích napsala svou sedmou kapitolu

Publikováno: 22.10.2018

VII. ročník DOPRAVNÍ KONFERENCE je sice minulostí, její účastníci se ale dívali do budoucnosti. Nejčastějšími tématy totiž byly strategie rozvoje všech dopravních infrastruktur v České republice a v Pardubickém kraji. S tím souvisely nejen prezentace připravovaných projektů, ale také možnosti jejich financování.

Celý článek zde

Další prestižní ocenění pro Lávku v Čelákovicích z UHPC

Publikováno: 18.10.2018

V rámci fib sympozia v australském Melbourne technický náměstek TBG METROSTAV Ing. Robert Coufal, Ph.D. společně s dalšími zástupci realizačního týmu převzal čestné uznání Lávky v Čelákovicích v kategorii inženýrské stavby. Tato ocenění se udělují na kongresu fib a to pouze jedenkrát za 4 roky. 

Celý článek zde

SAR: Rohanský most je pro Prahu zásadní

Publikováno: 18.10.2018

Odborníci ze Sdružení pro architekturu a rozvoj (SAR) se domnívají, že by politici při plánovaní budoucnosti Libeňského mostu neměli zapomínat na úplně nový trvalý most mezi Holešovicemi a Karlínem, o jehož potřebě se mluví už desítky let. Tzv. Rohanský most by zároveň umožnil i opravu Hlávkova mostu, který na tom bude brzy podobně jako ten Libeňský. Je tedy jen dobře, že nově vznikající pražská koalice uvádí výstavbu tohoto mostu spolu s Dvoreckým mezi svými dopravními prioritami.   

Celý článek zde

Kompozitní překrytí železničních mostů na Slovensku pro snížení hlučnosti

Publikováno: 18.10.2018

Na Slovensku v regionu Nitry probíhala rekonstrukce železniční trati. Most se rekonstruoval na dříve nefunkční trati v obci Lužianky. Díky investici a výstavbě automobilky Jaguar Land Rover došlo k obnovení železniční tratě. Požadavkem investora bylo zrekonstruovat most podle dnešních parametrů – bezúdržbové řešení konstrukcí se snížením hlučnosti provozu trati.

Celý článek zde

9th International Symposium on Steel Bridges 2018 letos upořádala ČAOK v Praze

Publikováno: 18.10.2018

V první polovině září přijeli do Prahy diskutovat o budoucnosti a aktuálních problémech spojených s ocelovými mostními konstrukcemi odborníci z celého světa. Česká republika totiž hostila odbornou akci světového formátu – 9th International Sympozium on Steel Bridges 2018. Sympozium pořádala Česká asociace ocelových konstrukcí (ČAOK) ve spolupráci s European Convention for Constructional Steelwork (ECCS) a současně proběhlo také slavnostní vyhlášení soutěže 5th European Steel Bridge Awards 2018.

Celý článek zde

Vysokopevnostní řetězy a údržba – nezapomínejte na bezpečnost!

Publikováno: 18.10.2018

V rámci bezpečnosti provozu řetězových a vázacích prostředků je potřeba myslet na jejich pravidelnou kontrolu. Víte, že může pohodlně proběhnout u vás ve firmě? Vše s odkazem na EN 818 a EN 1677. Jedná se o kontrolu vázacích řetězů, kotevních řetězů, výkovků a textilních vázacích prostředků.

Celý článek zde

Hořice - lávka přes I/35

Publikováno: 16.10.2018

Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lávka umožňuje pěším a cyklistům po desítkách let bezpečné překonání frekventované komunikace I. třídy, která rozděluje centrální část města Hořice se západním intravilánem města a přilehlými obcemi. Slavnostního otevření se zúčastní představitelé vedení města, vedení kraje, členové osadního výboru Libonice, zástupci dotčených obcí, projektanti, zástupci dodavatele stavby, zaměstnanci úřadu podílející se na realizaci projektu a další.

Celý článek zde

Škoda Transtech – nový název finské společnosti Transtech

Publikováno: 16.10.2018

Finská společnost Transtech patřící do skupiny Škoda Transportation změnila název na Škoda Transtech. Ke změně názvu jediného skandinávského výrobce kolejových vozidel dochází po úplném převzetí společnosti skupinou Škoda Transportation z května 2018. 

Celý článek zde

Na správné cestě směrem k vysokorychlostní logistice

Publikováno: 12.10.2018

Trh drážních technologií se v posledních letech výrazně znásobil - a pro výrobce kolejových vozidel je to jak požehnání, tak i prokletí. Vysoká poptávka totiž tlačí dodavatele k jejich absolutním kapacitním limitům, což má za následek nedostatečné dodávky a dlouhé dodací lhůty. Ale LAPP dokazuje, že to jde i jinak!

Celý článek zde

Rekonstrukce nástupiště stanice metra Muzeum A

Publikováno: 12.10.2018

Ražená, trojlodní stanice Muzeum byla postavena v rámci trasy metra I. A zprovozněné v roce 1978. Má zkrácenou střední loď o délce 69,1 m, z níž na nástupiště nacházející se 34 m pod povrchem vede 8 párů prostupů. Ze střední lodi vede eskalátorový tunel pod nástupiště trasy C, kde je další přestup umožněn krátkými eskalátory vedoucími přímo na nástupiště trasy. Výstup ze stanice trasy A vede bokem nad jižní kolejí eskalátorovým tunelem nacházejícím se mimo osu stanice a s nástupištěm je spojen chodbou. Podhledy stanice jsou obloženy hliníkovými eloxovanými výlisky v kombinaci barev zlaté, hnědé a bronzové. Sloupy a stěny jsou obloženy mramorovými deskami.

Celý článek zde

Cyklolávka přes Vltavu u TJ Meteor v Českých Budějovicích

Publikováno: 11.10.2018

Lávka převádí stezku pro pěší a cyklisty přes koryto řeky Vltavy u TJ Meteor v Českých Budějovicích. Lávka se stavěla o jednom kolmém poli o délce přemostění 39,13 m. Nosná konstrukce působí jako ocelový oblouk s dolní mostovkou. Hlavni nosníky oblouku a spodního táhla jsou navržené z trubek průměru 508 mm spojené pomoci svislých závěsů (2 × 8 ks) á 4,5m. Výška nosné konstrukce je celkově 6,51 m. Dolní táhla jsou spojena pomocí ortotropní mostovky tvořené ocelovým plechem tl. 12 mm, příčníků výšky 288 mm á 2,25 m a podélných výztuh výšky 150 mm á 300 mm.

Celý článek zde