Home  >  Aktuality  >  Časopis SILNICE ŽELEZNICE 5/2018

Časopis SILNICE ŽELEZNICE 5/2018

Publikováno: 30.11.2018
Rubrika: Aktuality

Právě vyšlo nové číslo časopisu SILNICE ŽELEZNICE, 5/2018.  

Obsah:

Rozhovor

  • „Tunely už stavíme jen v zahraničí“ (rozhovor s Jiřím Tesařem)
  • „EIA by měla proběhnout jednou a dost“ (rozhovor s Martinem Kolovratníkem)
  • „Osmdesát procent stavebních problémů vychází ze špatné projektové dokumentace“ (rozhovor s Janem Kokešem)
  • „Tunely na Islandu připomínají spíše expedici, než standardní stavbu“ (rozhovor s Janem Kvašem)
  • „Letos jsme žili bez velké investiční akce, ale pracovat za „krvavé“ peníze nedává smysl“ (rozhovor s Petrem Homolkou)
  • Stavba čtyřkolejné tratě z Hostivaře do stanice Praha hl. n. je v plném proudu (rozhovor s Ladislavem Šabachem)
  • „Chceme i stavby kolem miliardy korun“ (rozhovor s Pavlem Mužíkem)
  • „Naší výhodou je rychlost nasazení kolejové mechanizace“ (rozhovor s Martinem Varechou)
  • „Máme v republice spoustu schopných a vzdělaných projektantů a techniků, kteří mohou projekty vysokorychlostních železnic řídit a zpracovávat. Je klíčové, aby u nich byly české firmy“ (rozhovor s Václavem Kratochvílem)
  • „Sudoměřice – Votice završují naše působení na jihočeské železnici“ (rozhovor s Lumírem Pyszkem)
  • „Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“ (rozhovor s Jiřím Bendou)
  • „Nejhorší je nedostatek času, ale při dobré organizaci se dají zvládnout i tři stavby najednou“ (rozhovor s Jiřím Zapadlem)

Železniční stavby

  • Realizace pevné jízdní dráhy v železničních tunelech stavby „Modernizace trati Rokycany – Plzeň“ (Ing. Filip Štajner) 
  • SŽDC zahájila provoz v nejdelším železničním tunelu v České republice, první vlak projel Ejpovicemi 15. listopadu
  • Železniční spojení Praha – Letiště – Kladno (Petr Zobal, Kamil Bednařík, David Krása)
  • Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice 
  • Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice II – SO 35-19-13 ocelový most přes řeku Olši
  • Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (Jaroslav Soumar)
  • Modernizace ŽST Karlovy Vary – staniční část (Tomáš John)
  • Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary
  • Při opravě trati AŽD Praha nasadil Swietelsky Rail CZ stroj RU 800 S, který dobu rekonstrukce zkrátil o tři dny
  • Obnova železničního náspu v traťovém úseku Hájek – Dalovice (Radek Nedvěd, Vít Pasecký, Jan Halla, Ondřej Marek) 
  • Railway Tools pro moderní projektování železnic 
  • Online služba Projektování s katastrem 

Kolejový průmysl

  • Turecké ocelárny koupí od CZ LOKO šest posunovacích lokomotiv EffiShunter 600
  • Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (Bohumír Kráčmar)
  • Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj 

Zajímavosti z oboru

  • V Gdaňsku je hotovo. Metrostav předal S7 u Baltského moře do provozu (Ing. Igor Sedláček)
  • Most přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (Ing. Ondřej Dědek, Ing. Petr Matoušek, Ing. Martin Havlík) 
  • Rypadlo R 950T na výstavbě tunelu u slovenského Ružomberku
  • Náhrada betonu při osazování a výměně mostních závěrů technologií odolnou vůči dynamickému zatížení (Ing. Petr Martínek) 
  • Komplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v Holešově
  • Analýza vybraných vlastností asfaltových pásů pro izolaci betonových mostovek ve Slovenské republice mezi lety 2013 – 2016; složení asfaltových pásů (Ing. Jan Plachý, Ph.D.)
  • Silničáři jsou na zimní údržbu připraveni
  • Most Pavla Wonky musí projít nutnými opravami 
  • Mladí za volantem často nadávají, každý desátý Čech už v životě nenahlásil škodu 
  • K otázce zajištění bezpečnosti mostů pozemních komunikací v ČR (Ing. Michal Drahorád, Ph.D.)
  • peTAG? Chytré řešení, usnadňující revize vázacích a kotevních řetězových prostředků
  • Další prestižní ocenění pro Lávku v Čelákovicích z UHPC 

Autor