Home  >  Aktuality  >  Časopis SILNICE ŽELEZNICE 5/2017

Časopis SILNICE ŽELEZNICE 5/2017

Publikováno: 1.12.2017
Rubrika: Aktuality

Právě vyšlo nové číslo časopisu SILNICE ŽELEZNICE, 5/2017.  

Obsah:

Rozhovor

  • „Nebojme se otevřeně říkat názory o našem stavebním trhu,“ (rozhovor s Pavlem Stoulilem)
  • „Zmenšil se nám manévrovací prostor pro investice do moderních technologií,“ (rozhovor s Jakubem Svobodou)
  • Polská výzva (rozhovor s Radimem Čápem)
  • Světlo na konci tunelu (rozhovor s Romanem Fuksou)

Železniční stavby

  • Stavba „Uzel Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví“ (Ing. Pavel Langer)
  • Odstranění propadu rychlosti na trati Krnov – Šumperk, v úseku Bludov – Hanušovice (mimo) – Ramzová (mimo) – Jeseník (mimo) (Ing. Oldřich Zlámal, Miroslav Kutač)
  • Česká Lípa má nové vlakové nádraží
  • Rekonstrukce zastřešení v žst. Praha hlavní nádraží
  • Pohled na Prahu ze střechy Hlavního nádraží se neomrzí
  • Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ
  • Mimoúrovňová křížení na železnicích – příklady bezpečné a rychlé realizace (Pavel Bulejko)
  • Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba (Ing. Daniel Valla)
  • Vysoká traťová rychlost a moderní zabezpečovací zařízení: optimalizace trati Beroun – Králův Dvůr pokračuje
  • Dvoucestné rypadlo Liebherr A 922 Rail Litronic – špička ve svém oboru (Ing. Jan Kadubec)
  • Přístup iniciativ RailTopoModel a railML 3 k datovému popisu železniční infrastruktury – díl I. (Adam Hlubuček)
  • Kompozitní konstrukční materiály na železničních stavbách (Ing. Jan Ochec)

Vysokorychlostní tratě

  • Česká republika má dobrý potenciál pro vysokorychlostní železnici (rozhovor s Andrew McNaughtonem)
  • Projektovaná transandská železniční spojení (Vít Hinčica)
  • Modernizace plzeňského hlavního nádraží umožnila až čtyřikrát rychlejší průjezd vlaků
  • Vybrané finanční a právní otázky realizace vysokorychlostního železničního systému v Kalifornii (Vít Hinčica)

Tunely

  • Dýrafjar.argöng, Island (Ing. Aleš Gothard)
  • Kolektor Hlávkův most (Ing. Václav Dohnálek, Ing. Radek Kozubík, Ing. Martin Špeta)
  • Koralmský tunel a tunel Nordhavensvej – stavby z portfolia koncernu STRABAG
  • Dálnice D3, úsek Usilné Hodějovice, tunel Pohůrka (Ing. Kamil Novosad, Ing. Josef Rychtecký)
  • Tunely Ejpovice: průměrná rychlost – 4 kilometry za rok

Zajímavosti z oboru

  • Silniční obchvat města Várpalota (Ing. Gergely Bölcskei)
  • Novinka na stavbách COLAS CZ: finišer Wirtgen SP 1500
  • Dempry TEREX TRUCK na obchvatu Lechovic
  • Zahraničné stavby spoločnosti MACCAFERRI v oblasti ochrany proti padaniu skál (Mgr. Luboš Lichý)
  • Celková oprava Nuselského mostu v Praze byla úspěšně dokončena (Ing. Tomáš Martinek, Ing. Viktor Stržínek)
  • Silniční záchytné systémy OMO při opravě Nuselského mostu v Praze
  • Systémy zálivek a kotvení podle ČSN EN 1504-6 v praxi (Ing. Libor Hlisníkovský)
  • První české Smart City je v tureckém Izmiru
  • Možnosti financování stavebních firem, které budují dopravní infrastrukturu
  • peTAG: chytré řešení, usnadňující revize vázacích prostředků
  • Stanovení interakční vzdálenosti vozidel z empirických dat (Ing. Jiří Apeltauer, doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D.)
  • Projektovanie mostov v programe Easy Bridge – prvý polrok za nami (Ing. Gabriel Meždej)
  • Plně přilnutý hydroizolační systém SikaProof® A (Ing. Zdeněk Roska)
  • Nové trendy a vlastnosti některých nových typů modifikovaných asfaltů s přídavkem nanosiliky (Ing. Josef Lukáš, Ph.D.)
  • Vzory smluv FIDIC = Fair and Reasonable / Mezinárodní federace inženýrů FIDIC trvá na zachování hlavních rysů při užívání svých smluvních vzorů
  • Zkušenosti s použitím technologie modifikace asfaltu pryžovým granulátem (CRmB) v praxi na silnicích v Pardubickém kraji (Ing. Miroslav Němec, Ing. Jiří Synek, Rudolf Kořínek)
  • Čtvrtstoletí Silniční konference

Autor